سفر وزیر ورزش و جوانان به اهواز؛

سلطانی فر: باید روی استان هایی که تاریخ ورزشی پرباری داشته اند، تمرکز بیشتری داشته باشیم

وزیر ورزش و جوانان برای حضور در مراسم راهیان نور ، بازدید از پروژه های استانی و حضور در مسابقات رده بندی و فینال جام جهانی کشتی فرنگی وارد اهواز شد.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، دکتر مسعود سلطانی فر که به منظور حضور در مراسم راهیان نور ، بازدید از پروژه های استانی و حضور در مسابقات رده بندی و فینال جام جهانی کشتی فرنگی صبح امروز جمعه ۲۷ اسفند ماه به استان خوزستان سفر کرده است، با استقبال غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، یوسفی نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه، کارون و عضو هیات رئیسه فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی وارد اهواز شد.
 
سلطانی فر: باید روی استان هایی که تاریخ ورزشی پرباری داشته اند، تمرکز بیشتری داشته باشیم
 
سلطانی فر در حاشیه سفر به اهواز در جمع خبرنگاران، استان خوزستان را یکی از قطب های ورزش کشور دانست که در خیلی از رشته ها مثل فوتبال ،کشتی  فرنگی و برخی از رشته های سالنی همواره بزرگان زیادی را داشته است.

وزیر ورزش و جوانان گفت : در برهه ای از زمان نصف استخوانبندی تیم ملی فوتبال از خوزستان بود ولی به هر حال جنگ تحمیلی و مسائل بعد از آن باعث شد در این عرصه یک مقدار با نقصان موجه شویم اما استعداد های زیادی در ورزش استان خوزستان داریم که ان شاءالله به روزهای اوج خود باز می گردد.

به گفته وزیر ورزش و جوانان با توجه به بازدید از پروژه های در حال احداث و پروژه هایی که به بهره برداری نزدیک می شوند و پروژه بخش خصوصی همه نوید دهنده آینده خوب ورزش استان خوزستان است.

دکتر سلطانی فر اظهار داشت : بنا داریم برای تکمیل پروژه های این استان از منابعی که در اختیار داریم کمک کنیم ،حتی از بخش خصوصی هم که به رونق اقتصاد ورزش کمک می کند حمایت می کنیم تا بتوانیم با وجود مجموعه های ورزشی ، جوانان و نوجوانان بیشتری را در رشته های مختلف تحت پوشش قرار دهیم .

دکتر سلطانی فر با بیان اینکه یکی از سیاست های وزارت ورزش و جوانان واگذاری میزبانی به استان های مختلف است اظهار داشت : هفته گذشته مسابقات وزنه برداری جام فجر با حضور تیم های خارجی با کیفیت خوب در این استان برگزار شد و این هفته نیز برگزاری جام جهانی کشتی  فرنگی در آبادان واقعا اتفاق بزرگی است .
 
سلطانی فر: باید روی استان هایی که تاریخ ورزشی پرباری داشته اند، تمرکز بیشتری داشته باشیم 

وزیر ورزش و جوانان, استان خوزستان را یکی از قطب های کشتی  فرنگی عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: در بخش کشتی  فرنگی باز هم در سال های آینده اخبار بهتر و مناسب تری را از خوزستان خواهیم داشت.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به مجموعه خوب مدیریت استان و نمایندگان مردم استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی که پیگیر مسائل هستند ، تصریح کرد: مجموعه فعالیت های ورزشی در استان خوزستان در آستانه یک تحول خواهد بود و در دو سه سال آینده اخبار خوبی از ورزش استان خوزستان خواهیم شنید.

دکتر سلطانی فر ادامه داد: در استان های مختلف به ویژه استان هایی که استعدادهای زیادی دارند و تاریخ ورزش پرباری داشته اند، بایستی تمرکز بیشتری داشته باشیم تا ان شاءالله کمک کنیم هم یک جامعه سالم و با نشاط داشته باشیم و هم از بین قهرمانان خوزستان ی قهرمانان زیادی در عرصه های بین المللی بدرخشند.

وزیر ورزش و جوانان احکام ورزشی برنامه ششم توسعه کشور را تحول آفرین خواند و اظهار داشت: بودجه ورزش سال ٩٦ یک برشی از برنامه ششم توسعه کشور است که خوشبختانه همه مواردی که از احکام ورزشی در قالب این برنامه پیش بینی شده بود محقق شده و در حقیقت یک عزم و اراده خوبی در کشور بین مسئولین اجرایی و مجلس به وجود آمده تا با همگرایی بتوانند به ورزش کمک کنند.

دکتر سلطانی فر گفت: اگر ٤ تا ٥ سال با همین رویه جلو برویم می توانیم تعدادی از پروژه های نیمه تمام را به بهره برداری برسانیم و در مسابقات مختلف هم نتایج بهتری بگیریم .
وزیر ورزش و جوانان ابراز امیدواری کرد که دستاوردهای خوبی در بازیهای آسیایی جاکارتا به ارمغان آوریم و حضور خوب و موثری در جام جهانی فوتبال داشته باشیم و در المپیک ٢٠٢٠ هم نتیجه تاریخی بگیریم .

دکتر سلطانی فر یکی از رویکردهای اصلی وزارت ورزش و جوانان را توجه به ورزش بانوان در ابعاد مختلف مدیریتی ،قهرمانی و همگانی عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد:بانوان ایران در المپیک ٢٠٢٠ مدال های خوبی بگیرند. وزیر ورزش و جوانان همچنین إظهار داشت :بدنبال گسترش حضور ورزشکاران زن با حفظ مبانی شرعی در میادین بین المللی هستیم. دکتر سلطانی فر گفت :می توان کاری که در بسکتبال برای دخترانمان انجام دادیم را در سایر رشته ها نیز انجام داده و با تعامل با فدراسیون های جهانی، موانع حضور ورزشکاران محجبه مان را در مسابقات جهانی برداریم.
 
سلطانی فر: باید روی استان هایی که تاریخ ورزشی پرباری داشته اند، تمرکز بیشتری داشته باشیم 
 
 توسعه فعالیت های مدیریتی و ورزشی بانوان را مد نظر داریم

 
سلطانی فر گفت: نگاه ما این است که در عرصه های مدیریتی ورزش  حضور بانوان را گسترش دهیم و هم این که علاوه بر رشته هایی که بانوان در حال حاضر با پوشش اسلامی در مسابقات بین المللی حضور پیدا می کنند، بتوانیم شرایط حضور بانوان با پوشش اسلامی را در رشته های دیگر ورزش ی نیز مهیا کنیم.

سلطانی فر با اشاره به رایزنی هایی که برای حضور بانوان بسکتبالیست با پوشش اسلامی در مسابقات بین المللی صورت گرفت، تصریح کرد: با رایزنی و هماهنگی با فدراسیون های جهانی، امکان حضور بانوان سایر رشته های ورزش ی نیز با پوشش اسلامی وجود دارد.
وزیر ورزش  و جوانان با بیان این که اعتقاد داریم در سال های آینده اخبار بهتری را از رشته های مختلف ورزش  بانوان داشته باشیم، اظهار امیدواری کرد در المپیک ۲۰۲۰ تعداد مدال های بانوان ایران افزایش پیدا کند.

سلطانی فر در این سفر تا کنون از پیست دوچرخه سواری در دست ساخت شهدای خوزستان و مجموعه ورزش ی در حال احداث کارون اهواز بازدید کرده است.
 
انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار