سنای آمریکا از طرح صدور ویزا به مترجم‌های افغانستانی حمایت کرد

سناتوران آمریکایی از لایحه جدید صدور ۲۵۰۰ ویزا به مترجم‌های افغانستانی که به تازگی جهت تصویب به این مجلس فرستاده شده است، حمایت کردند.

سنای آمریکا از طرح صدور ویزا به مترجم‌های افغانستانی حمایت کردبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، شماری از سناتوران آمریکایی روز گذشته طرحی را به مجلس سنای این کشور پیشنهاد کردند که براساس آن ۲۵۰۰ ویزا به افغانستانی‌هایی که با نیروهای آمریکایی در افغانستان همکاری کرده‌اند صادر می‌شود.

«جان مک کین» سناتور جمهوری خواه و رییس کمیته تسلیحاتی مجلس سنای آمریکا روز گذشته حین پیشنهاد این لایحه گفته است که هدف از صدور ۲۵۰۰ ویزا، حمایت و قدردانی از افغان‌هایی است که با وجود تحمل خطر با نیروهای خارجی در امر مبارزه با تروریسم همکاری کرده‌اند.

این لایحه در حالی مورد حمایت سناتوران آمریکایی قرار گرفته است که با روی‌کار آمدن دونالد ترامپ به عنوان رییس جمهور آمریکا، قوانین و مقررات مهاجرت به این کشور با محدودیت‌ها مواجه شد و دونالد ترامپ برای جلوگیری از ورود اتباع کشورهای مسلمان قوانین سخت‌گیرانه‌ای را وضع کرد.

افق نوشت: روند صدور ویزای خاص مهاجرت برای نخستین‌بار درسال ۲۰۰۸ میلادی در افغانستان آغاز شد و سرانجام در یک ماه پیش این روند به دستور دولت ترامپ متوقف شد.

براساس آمارها از سال ۲۰۰۸ تا کنون حدود ۲۰ هزار شهروند افغان که با نیروهای آمریکایی در افغانستان همکاری داشته‌اند همراه با خانواده خود از طریق این برنامه به آمریکا مهاجرت کرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار