معاون سازمان فضایی:

رشد فناوری فضایی فقط به پرتاب ماهواره خلاصه نمی‌شود

معاون سازمان فضایی عنوان کرد: رشد فناوری فضایی در کشور تنها با پرتاب چند ماهواره صورت نمی‌گیرد و در این راستا نباید بهره‌برداری تبلیغاتی انجام شود.

محمد همایون صدر معاون سازمان فضایی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: سالیانه میلیاردها دلار از طرف بیش از هشتاد کشور فعال در حوزه فضا در زمینه فناوری فضایی هزینه می شود و این سرمایه گذاری تبدیل به یکی از سودآورترین فعالیت های اقتصادی شده است.
 
وی ادامه داد: آخرین پیش بینی ها این است که در دهه آینده هر یک دلار هزینه برنامه ریزی شده در فضا حدود سی دلار درآمد برای کشور خواهد داشت.
 
معاون سازمان فضایی بیان کرد: اطلاعاتی که از ماهوارهای سنجشی دریافت می شود می تواند توسط نرم افزارهای کاربردی و اپلیکشن هایی که استارت آپ ها می نویسند، در سازمان های مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ممکن است یک ماهواره برای قرار گرفتن در مدار به چندسال زمان نیاز داشته باشد تا به دقت و دوام و پایداری برسد.

صدر با بیان اینکه نباید از توسعه فناوری های فضایی بهربرداری تبلیغاتی شود، یادآورشد: سازمان فضایی به دنبال انجام برنامه های تدوین شده توسط شورای فضایی کشور است و ما در حال حاضر در فاز تثبیت تکنولوژی فضایی هستیم و نباید انتظار داشته باشیم به طور مداوم ماهواره تحقیقاتی دانشگاهی بسازیم و پرتاب کنیم.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار