کرمان؛

اختصاص 12 میلیارد تومان برای مالچ پاشی در کرمان

سال جدید 12 میلیارد تومان برای مالچ پاشی در 2000 هکتار عرصه بیابانی به استان کرمان اختصاص می یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، جلالی، رییس سازمان مراتع و جنگل های کشور در جلسه بررسی وضعیت ریزگردهای استان کرمان با اشاره به اینکه بعد از خوزستان، کرمان مهمترین کانون گرد و غبار در کشور است، گفت: سال 96 اقدامات موثری در خصوص مقابله با ریز گردها انجام می گیرد.

جلالی افزود: هر اقدامی که در راستای بیابان زدایی و تثبیت شن روان باشد انجام و در زمان مناسب نهال کاشی را انجام دهیم.
وی با اشاره به اینکه در کشور بایستی 7.5 میلیون هکتار مالچ و نهال کاشی صورت بگیرد تا از گزند ریز گردها در امان باشیم ،گفت :اقدامات در مقابله با بیابان زدایی در کشور که
20 درصد قبل از انقلاب و 80 درصد بعد از انقلاب صورت گرفته و در مجموع 2 میلیون و 400 هزار هکتار جنگل کاری انجام شده است.

وی در خصوص مشکلات مالی این سازمان گفت: این قضیه ملموس است که 25 درصد کانون های بحران در استان کرمان است و بعد از خوزستان که 750 هزار کانون تولید گرد و غبار دارد، کرمان در اولویت قرار گیری اعتبارات قرار دارد.

رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با تاکید بر اینکه، از سال 80 تاکنون یک میلیون هکتار تالاب در کشورخشک شده است و این در حالی است که ما در بهترین شرایط و در بزرگترین طرح های سالانه 7 تا 8 هزار هکتار مالچ و نهال کاری انجام داده ایم، افزود: در کرمان هم دود خشک شدن تالاب ها به چشم مردم می رود.

وی افزود :در سال 96 مجموع 100 میلیون دلار برای خرید مالچ نفتی و مقابله با گرد و غبار و ریزگردها اختصاص یافته و نسبت به سال گذشته بهتر بوده است.
انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار