زاهدان

آغازطرح ملی امداد و نجات نوروزی هلال احمر در سیستان و بلوچستان

مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان از آغاز طرح ملی امداد و نجات نوروزی همزمان با سراسر کشور از امروز با استقرار 60 پایگاه در محورهای ارتباطی این استان خبر داد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،رسول راشکی مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان افزود: با اجرای این طرح 60 پایگاه ثابت و سیار شامل 37 پایگاه جاده ای، 17 پایگاه ستادی، پنج پایگاه ساحلی و یک پایگاه کوهستان امداد و نجات در محورها و نقاط حادثه خیز سیستان و بلوچستان مستقر شدند. 

راشکی ادامه داد: اجرای طرح ملی امداد و نجات نوروزی در راههای ارتباطی سیستان و بلوچستان تا 15 فروردین سال آینده ادامه دارد. 

وی گفت: در مدت اجرای این طرح 31 مکان برای اسکان اضطراری مسافران، یک فروند بالگرد، 28 دستگاه آمبولانس، 18 دستگاه وانت، 16 دستگاه سواری، 13 خودروی نجات تخصصی در نظر گرفته شده و 212 نفر امدادگر ماهر این جمعیت نیز روزانه به مسافران خدمت رسانی می کنند. 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: ارائه کمک های اولیه، جستجو و نجات، انتقال مصدومان به مراکز درمانی، رها سازی مصدوم و اسکان اضطراری از جمله وظایف نیروهای هلال احمر در اجرای این طرح است. 

وی افزود: در این طرح فعالیت های فرهنگی مختلفی از جمله برپایی ایستگاه نماز، ایستگاه نقاشی کودکان، توزیع بروشور راهنمای مسافران نوروزی و جعبه های آموزشی اجرا می شود. 

راشکی تصریح کرد: جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان با شماره تلفن 112 در تمام ساعات شبانه روز و ایام تعطیل پاسخگوی سئوالات و درخواست های عموم مردم است. 

سیستان و بلوچستان به ویژه شهرستان های زابل، زاهدان، ایرانشهر، چابهار و کنارک همه ساله در تعطیلات نوروزی پذیرای شمار زیادی از مسافران و گردشگران است. 

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار