جنجال در توییتر در پی احتمال قانونی شدن رانندگی زنان در عربستان سعودی

هشتگ "رانندگی زنان از ماه آینده" در توییتر جنجال زیادی به پا کرده است.

به راه افتادن جنجال در توییتر در پی احتمال قانونی شدن رانندگی زنان در عربستان
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، پس از اظهارات شاهزاده سعودی "طلال بن عبدالعزیز آل سعود" در خصوص اینکه از ماه آینده میلادی به زنان اجازه داده خواهد شد در خیابان های کشور رانندگی کنند، جنجال بسیاری در توییتر به پا شد.

پس از سخنان طلال بن عبدالعزیز، کاربران توییتر با استفاده از هشتگ "# قيادة_المرأة_الشهر_القادم" ( رانندگی زنان از ماه آینده) واکنش های مختلفی به این خبر نشان دادند و برخی از آن استقبال و برخی مخالفت کردند.

گروهی از کابران توییتر با استقبال از رانندگی زنان اعلام کردند وضع کنونی سبب خواهد شد زندگی زنان کاملا تعطیل شود و بخش زیادی از درآمد کارمندان زن سعودی صرف گرفتن راننده شود.

همچنین بسیاری از کاربران توییتر اعلام کردند رانندگی زنان سبب بی نیاز شدن از حدود دو میلیون راننده و پس انداز نزدیک به یک میلیارد ریال سعودی خواهد شد و مسأله تجاوز به زنان و کودکان را محدود خواهد کرد.

از سوی دیگر برخی کاربران اعلام کردند مسائلی در خصوص آزادی زنان سعودی وجود دارد که از رانندگی مهمتر است؛ مانند استخدام بیکاران و کمک به زنان مطلقه. طبق ادعای این افراد در صورتی که به این چنین مشکلاتی رسیدگی شود، عربستان یکی از پیشرفته ترین کشورهای جهان خواهد شد.

همچنین برخی کاربران توییتر با راه انداختن هشتگ "# لن_تقودی" ( رانندگی نخواهی کرد) با این خبر مخالفت کردند. یکی از کاربران با مخالفت با این خبر نوشت: زنان می گویند در صورتی که رانندگی کنیم، از یک میلیون راننده بی نیاز خواهیم شد؛ بسیار خب، در آشپزخانه هایتان مشغول باشید و از یک میلیون خدمتکار بی نیاز شوید.

این افراد همچنین اعلام کردند رانندگی زنان با وجود سران و ملت سعودی که مخالف فساد جامعه هستند، امری محال است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار