رشت؛

آمادگی گیلان برای پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی

گیلان با آمادگی کامل آماده پذیرایی از بیش از 7 میلیون گردشگر داخلی و خارجی در ایام نوروز است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت ، دستگاه های خدمت رسان و عضو ستاد خدمات سفر باید با مهربانی از مسافران نوروزی مهمان نوازی کنند.
 
معاون امور عمرانی استاندار و قائم مقام اجرای ستاد خدمات سفر استان با اعلام این خبر در نشست خدمات سفر که عصر امروز در رشت برگزار شد گفت: همه دستگاه های امداد و نجات و خدمات رسان باید ضمن ارائه خدمات مطلوب به گردشگران با خوشرویی از مسافران نوروزی پذیرایی کنند.
 
حجت شعبانپور با اشاره به اینکه ستاد خدمات سفر و تسهیلات نوروزی با آمادگی کامل ، آماده ارائه خدمات مطلوب هستند افزود: با تشکیل کمیسیون ایمنی و کمیته های فرهنگی 96 نقطه حادثه خیز در گیلان شناسایی شد و در تلاشیم با تمرکز در این نقاط حادثه خیز ، از آمار تصادف و حوادث بکاهیم.
 
وی بر پاکسازی و زیبا سازی هرچه بیشتر معابر شهرهای استان تاکید کرد و گفت: باید با مدیریت پسماند و توزیع بروشورهای فرهنگی با هدف ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست بتوانیم ضمن حفاظت از محیط زیست ، جلوی ریختن زباله در در جاده ها بگیریم.
 
 
معاون امور عمرانی استاندار و قائم مقام اجرای ستاد خدمات سفر استان در این نشست ضمن قدردانی از زحمات صدا و سیم در پوشش خبری و انعکاس مطالب، به نقش تاثیرگذر صدا و سیما در رونق گردشگری اشاره کرد.
 
 حجت شعبانپورافزود: صدا و سیما می تواند با فراهم کردن فضای شاد و مفرح، معرفی اماکن گردشگری و نحوه ارئه خدمات سفر مسولان به گردشگران و اطلاع رسانی از نقاط حادثه خیز و ترافیک جاده ای ضمن ماندگاری مسافران در استان، به کاهش حوادث نیز کمک کند.
همچنین در این نشست مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان نیز از آمادگی هزارو 745اماکن اقامتی- پذیرایی با بیش از 24 هزار تخت خبر داد و افزود: 900هزار انواع اقلام تبلیغاتی برای معرفی اماکن گردشگری و راهنمای سفر با مسافران و هدایت آنان در ایام نوروز توزیع خواهد شد.
 
رضا علیزده افزود: برای معرفی هرچه بیشتر آداب و رسوم گیلان، جشنواره های بومی- محلی در 16 شهرستان استان برگزار خواهد شد.
 
وی گفت: همچنین در 60 نقطه از استان 750 غرفه عرضه و فروش صنایع دستی استان دایر می شود.
 
رئیس پلیس راه گیلان هم در این نشست از آمادگی پلیس راه برای پذیرایی هرچه بهتر از مسافران نوروزی و کاهش حوادث جاده ای خبر داد و افزود: در 11ماه گذشته 586نفر بر اثر تصادف در جاده های استان جان خود را از دست دادند.
 
سرهنگ حسین محمدپور افزود: انزلی، لاهیجان، سیاهکل، صومعه سرا و رودبار به ترتیب از شهرهایی بودند که بیشترین افزایش کشته شدگان حوادث جاده ای را در این مدت داشته است.
 
وی از گردشگران نوروزی خواست تا با رعایت هرچه بیشتر قوانین و مقررات راهنمایی –رانندگی بتوانند ضمن کاهش و جلوگیری از سوانح رانندگی ، خاطرات خوبی از سفر نوروزی داشته باشند.
 
در پایان این نشست 3 ساعته هریک از اعضای خدمات سفر ، برنامه های خود را از قبیل چگونگی خدمات مطلوب به گردشگران، برخورد با متخلفان و گرانفروشان، ساخت برنامه های شاد و مفرح، معرفی اماکن گردشگری، ایجاد امنیت و نظم عمومی، تجهیز مساجد و بقاع متبرکه برای اسکان مسافران و اقامه نماز، آمادگی بیمارستان ها، ارائه خدمات دفاتر پیشخوان، چگونگی حمل و نقل مطلوب زمینی و هوایی،ایمنی راه ها و پاسخگویی مدیران از نحوه عملکرد و فعالیت دستگاه خود را ارائه و با یکدیگر هم اندیشی  کردند.  
 
 
 
 
 
انتهای پیام/م.ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.