تحلیل و بررسی باکس آفیس هفته؛

گرم شدن کینگ کونگ برای نبرد با گودزیلا

صدرنشینان این هفته سینمای جهان، غیر از پدیده فیلم اولی این روزها «برو بیرون» و نسخه جدید ولورین، غولی بنام کینگ‌کونگ است که گویا برای نبرد با گودزیلا در فیلم‌های بعدی آماده می‌شود.

به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ صدرنشینان این هفته سینمای جهان، غیر از پدیده فیلم اولی این روزها «برو بیرون» و نسخه جدید ولورین، غولی بنام کینگ‌کونگ است که گویا برای نبرد با گودزیلا در فیلم‌های بعدی آماده می‌شود.

هفته‌ی گذشته سینماهای آمریکای شمالی با یورش کونگ ‌همراه بود. «کونگ: جزیره‌ی جمجمه» نخستین هفته‌ی اکرانش را با ۶۱ میلیون دلار پشت سر گذاشت و در رتبه‌ی نخست جدول جای گرفت. همانطور که احتمالا همه می‌دانند، کینگ کونگ نام غولی خیالی است که در فیلم‌های سینمایی و کمیک‌بوک‌های زیادی از آن استفاده شده است. این شخصیت ابتدا در سال ۱۹۳۳ در فیلم کینگ کونگ ظاهر شد. سپس این فیلم دوباره در سال ۲۰۰۵ بازسازی شد و کارگردانی ان را پیتر جکسون به عهده گرفت که مجموعه «ارباب حلقه‌ها»، فیلم ستایش شده «منطقه ۹» و سه‌گانه «هابیت» را هم در کارنامه‌اش دارد.

در کینگ کنگ ۲۰۰۵ نائومی واتس، جک بلک و آدرین برودی هنرنمایی کرده بودند که نائومی واتس، بار دیگر همراه این هیولای افسانه‌ای به پرده‌ی نقره‌ای بازگشته است؛ اما کارگردانی کار این بار به کس دیگری سپرده شده. این فیلم در کنار «گودزیلا» که سال ۲۰۱۴ به روی پرده آمده بود قرار است پیش‌زمینه‌ای ایجاد کنند که در نهایت به نبرد این دو هیولای قدرتمند منتهی شود. تام هیدلستون، ساموئل ال. جکسن، جان گودمن و بری لارسن در این فیلم هنرنمایی کرده‌اند و جوردن فوگت‌رابرتز کارگردانی این پروژه‌ی سنگین ۱۸۵ میلیون دلاری را بر عهده داشته است. 

پس از کونگ، آخرین قسمت فیلم ابرقهرمانی ولورین با بازی هیو جکمن در جایگاه دوم قرار گرفته است. دومین هفته‌ی اکران «لوگان» همچنان با استقبال تماشاگران همراه بوده و رقم ۳۸ میلیون دلار را در این هفته به حساب آن واریز کرده است.

اما فیلم ترسناک «برو بیرون» همچنان شگفتی این روزهای هالیوود است. رسیدن به مجموع فروش ۱۱۱ میلیون دلاری در سه هفته با توجه به بودجه‌ی ۴:۵ میلیون دلاری آن بدون شک یک موفقیت تجاری بزرگ محسوب می‌شود.

«فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی هم در حال حاضر با در اختیار داشتن ۱۰۵  سالن سینما رتبه‌ی بیست‌وششم جدول را در اختیار دارد. مجموع فروش این فیلم در سینماهای آمریکا به تازگی از مرز ۲ میلیون دلار گذشته است.

این هفته‌ منتظر اکران چه فیلم‌هایی باشیم؟

سرانجام نوبت اکران بازسازی «دیو و دلبر» رسیده است. این فیلم پرهزینه که در ادامه‌ی بازسازی‌های استودیوی دیزنی از انیمیشن‌های کلاسیک با کارگردانی بیل کاندن ساخته شده، اکنون آماده‌ی اکران است. اما واتسون و دن استیونز در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند، همینطور با حضور خوانندگان بنامی مثل سِلِن دیون، آریانا گرانده و جان لجند انتظار می‌رود در این فیلم موزیکال‌فانتزی ترانه‌های زیبایی بشنویم.


انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار