نشست سه جانبه افغانستان، پاکستان و بریتانیا امروز در لندن برگزار می شود

شورای امنیت ملی افغانستان تایید کرده است که نشست سه جانبه مقام های افغانستان، پاکستان و بریتانیا به هدف تنش زدایی میان کابل و اسلام آباد امروز چهارشنبه در لندن برگزار می شود.

نشست سه جانبه افغانستان، پاکستان و بریتانیا امروز در لندن برگزار می شودبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، تواب غورزنگ، سخنگوی شورای امنیت ملی گفته است که محمد حنیف اتمر، مشارو امنیت ملی رییس جمهور روز سه شنبه عازم لندن شده است.

گفته می شود که این نشست به دعوت رسمی دولت بریتانیا برگزار می شود.

آقای اتمر، امروز با سرتاج عزیز، مشاور روابط خارجی نخست وزیر پاکستان و مارک لیل گرنت، مشاور امنیت ملی نخست وزیر بریتانیا، به گونۀ ویژه در مورد تنش‌های اخیر میان افغانستان و پاکستان گفتگو خواهد کرد.

آقای غورزنگ گفته است:"محور اصلی این نشست، یافتن راه حل عملی و منطقی برای معضلات اخیر سیاسی میان افغانستان و پاکستان است."

نشست سه جانبه مقام های افغانستان، پاکستان و بریتانیا قرار است در حالی برگزار شود که در یک ماه گذشته روابط میان کابل- اسلام آباد به تیرگی گراییده است.

پاکستان از یک ماه بدین سو گذرگاه های مرزی خود با افغانستان را مسدود کرده است. از سوی دیگر پولیس پاکستان با آزار و اذیت مهاجران افغانستان تاکنون ده‌ها مهاجر افغان را به بهانه های مختلف بازداشت کرده است.

پاکستان مدعی است که حمله اخیر در ایالت سند این کشور، در خاک افغانستان طرح ریزی شده است، پس از این حمله، پاکستان مناطق مرزی افغانستان را آماج حملات راکتی قرار داده است.

افغانستان به شدت ادعای پاکستان درباره حمله اخیر در ایالت سند را رد کرده و تاکید کرده است که حملات تروریستی خونین اخیر در کابل در پاکستان طرح ریزی شده اند.

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار