شهرکرد؛

قطع دو انگشت پای محیط بان زخمی شده

دو انگشت پای محیط بان محیط زیست زخمی شده توسط شکارچیان غیر مجاز در منطقه شیدا، در عمل جراحی قطع شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ شهرام احمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: شلیک مستقیم ۲ نفر از شکارچیان غیر مجاز در حوالی منطقه حفاظت شده شیدا در شهرستان بن که صبح روز دوشنبه ۲۳ اسفندماه جاری رخ داد، علیمردان طادی یکی از محیط بانان استان را از ناحیه پای چپ زخمی کرد.

وی افزود: این محیط بان بلافاصله به بیمارستان آیت الله کاشانی (ره) شهرکرد منتقل و پس از اقدامات درمانی اولیه، با تشخیص متخصصان و میزان جراحت موجود، شب گذشته مورد عمل جراحی قرار گرفت.

احمدی اضافه کرد: در این عمل جراحی، دو انگشت پای این محیط بان قطع و یک انگشت نیز کوتاه شد و داخل یک انگشت دیگر پلاتین قرار گرفت.

وی ادامه داد: در حال حاضر، حال عمومی این محیط بان رضایت بخش و رو به بهبود گزارش شده است.

احمدی، با اشاره به ضبط دو قبضه اسلحه شکاری غیر مجاز این شکارچیان توسط محیط بانان در محل حادثه افزود: دستگیری این متخلفان فراری با توجه به شواهد و سرنخ‌های موجود از سوی مقامات قضایی و نیروی انتظامی در حال پیگیری می‌باشد.  

منطقه حفاظت شده شیدا با وسعت ۲۳ هزار و ۸۳۲ هکتار در استان های چهارمحال و بختیاری و اصفهان قرار دارد که نزدیک‌ترین شهر همجوار آن، شهر بن در ۲۵ کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری است. منطقه شیدا عمدتاً کوهستانی و بخش کمی نیز تپه ماهوری و دشت می‌باشد.

انتهای پیام/ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار