وزیر خارجه ترکیه: اروپایی ها به ترکیه حسادت می کنند!

وزیر امور خارجه ترکیه گفت علت رفتارهای اخیر دولت های اروپایی، حسادت آنها به ترکیه است!

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از آناتولی،«مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه گفت: وضعیت اروپای بیمار را به خوبی درک کردیم. چرا آنها مانع دیدار وزیر امور خارجه ای از کشورشان می شوند؟ من سال قبل هم آنجا رفتم، الآن مگر چه شده است؟ باید صمیمانه بگویم، وضعیت کنونی اروپا موجب نگرانی عمیق ما شده است. چرا که اروپا با سرعت درحال حرکت به لبه پرتگاه است. اروپا در حال حاضر به وضعیت پیش از جنگ جهانی دوم در حرکت است. متاسفانه احزاب میانه رو در این کشورها از شش هفت سال پیش تاکنون سیاست های نژاد پرستانه را به پیش گرفته اند.

چاووش اوغلو افزود:برخی از سیاسیون (اروپایی) هنگام تماس تلفنی با من می گویند از بابت این حادثه ( جلوگیری از ورود چاووش اوغلو به هلند) بسیار شرمنده هستیم. اما بعدا از هلند اعلام حمایت می کنند. دلیل این رفتار ترس است. می دانیم که به ترکیه حسادت می کنند. ترس آن ها برای این است که در کنار یکدیگر قرار بگیرند تا جلوی فروپاشی اتحادیه را بگیرند. باید بگویم که ترس هیچ فایده ای برای تغییر سرنوشت اروپا ندارد.

هلند اخیرا دو وزیر ترکیه را از شرکت در تجمعات هوادار اردوغان در اراضی خودمنع نمود که به بحران دیپلماتیک میان آمستردام و آنکارا منتهی شد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمیدخان
۰۹:۲۷ ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
راست میگه ازبس قدرت امپراطوریشقویهاروپا داره حسادت شدید میکنه به ترکیه .خخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۰۹:۱۰ ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
چی دارین که حسادت کنن. توتمام کشورها دخالت میکنی .سوریه وعراق رو میخوای .امپراطوری عثمانی میخوای .اصلا منطقه رو میخوای .کودتا یادت رفت ما گفتیم به مردمم کشور خودت میرسی .بدترشدی ودرست هم نمیشی .خود دانی .نکن
آخرین اخبار