ترکی:

اسناد توسعه‌ای استان تهران با 4 اولویت در سال 96 اجرایی می‌شود

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران گفت: سند برنامه ششم توسعه استان تهران و سند آمایش با 4 اولویت از سال 96 اجرایی می شود.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، نعمت الله ترکی رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران در حاشیه دوازدهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این جلسه موضوع مهم سند برنامه ششم توسعه استان تهران با 4 اولویت تامین آب شرب سالم در سطح استان تهران، محیط زیست، حمل و نقل و قطار شهری، توسعه متوازن شهرستان ها و شهرهای پیرامونی که همزمان با سند آمایش استان تکمیل شده مورد بررسی قرار گرفت و باید از سال 96 قابلیت اجرایی داشته باشند.

وی افزود: سند توسعه استان تهران با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی از سال آینده کار خود را آغاز می‌کند، همچنین توسعه نقاط روستایی و پیرامونی شهر تهران که تنها به اسم شهر هستند هم دستور کار است، البته سند توسعه پایدار روستایی با رویکرد اشتغالزایی و کمک به معیشت مردم تصویب و به کمیته ها ابلاغ شده و از سال 96 اجرایی می شود.

ترکی در پاسخ به این سوال که در بخش جذب سرمایه گذار خارجی چه سیاست هایی حاکم است و آیا استان تهران از این نظر ثروتمند است؟ افزود: استان تهران نسبت به درآمدزایی که دارد، ثروتمند است چراکه 50 درصد سهم مالیات کشور را تامین می کند. براساس شاخص ها و توسعه متوازن در حوزه اقتصادی و اجتماعی توزیع به خوبی انجام نشده که ما در برنامه ششم توسعه به دنبال این مهم هستیم.

وی درباره نظارت بر دستگاه های اجرایی و الزام آن ها به اجرای برنامه های توسعه استان تهران گفت: 4 محور اصلی برنامه ریزی و تدوین برنامه، بودجه ریزی، تخصیص و مدیریت بودجه، پایش و نظارت را دستور کار قرارداده ایم، بودجه ها بر مبنای عملکرد و برنامه هر دستگاه ها در نظر گرفته می شود و هر دستگاهی، موسسات، نهادها حتی شهرداری ها برنامه ای مصوب کنند که متناسب با برنامه ششم نباشد بودجه آن در نظر گرفته نمی شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار