طهماسبی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

نه به چهارشنبه سوری پر خطر/ جشن محلی بگیریم

متاسفانه در سال‌های اخیر، چهارشنبه سوری بهانه ای برای جشن و شادمانی نیست.

نه به چهارشنبه سوری پر خطر/ جشن محلی بگیریم
مائده طهماسبی بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص کمپین «نه به چهارشنبه سوری» گفت: کمپین  نه به چهارشنبه سوری، اتفاق خوبی است. در این رابطه طراحی بیلبوردهای سطح شهر که از زبان عروسک های محبوب، مردم را به برگزاری هرچه ایمن تر آین مراسم دعوت می کنند، حرکت مثبتی است.

وی ادامه داد: اتفاق خجسته این است که چهارشنبه سوری در حد عالی و خوشی بی خطر برگزار شود؛ چرا که یکی از جشن های ماندگار ایران است  و باید آن را  قدر دانست. اما متاسفانه در سال‌های اخیر،  این مراسم زیبا حالت جشن خود را از دست داده و تنها آتش بازی آن باقی مانده است. در قدیم رسم این بود که بوته آتش بزنیم و از روی آن بپریم. 

طهماسبی در خصوص خاطراتش از چهارشنبه سوری اظهار داشت : ما سالیان سال در خانه ای زندگی می‌کردیم که  در یک کوچه بن بست بود. الان شش ماهه از آنجا نقل مکان کردیم. در تمام آن سالها، ساعت ۶ بعد از ظهر شب چهار شنبه سوری، همه خانواده ها را جمع می کردیم، آتش روشن می کردیم، آجیل و شیرینی می خریدیم و برای یک ساعت کنار هم بودیم. البته برای بچه ها هم ترقه می خریدیم و آنها کنار خودمان ترقه بازی می کردند.

وی افزود: اگر در هر محله یا کوچه ای خانواده ها بیگانه نباشند و چهار شنبه سوری را در محله جشن بگیرند، اتفاقات خوبی را شاهد خواهیم بود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار