دبیر در سیصد و سی و هشتمین جلسه علنی شورای شهر مطرح کرد؛

دولت کمک کند، قیمت ها را افزایش نمی دهیم

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگر دولت سهم خود را در خصوص حمل و نقل عمومی بپردازد، نرخ ها را افزایش نخواهیم داد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیرضا دبیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در سیصد و سی و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در بررسی اعتراض فرمانداری تهران مبنی بر تعیین قیمت بلیت مترو و تعیین نرخ کرایه خطوط اتوبوسرانی و مینی‌بوسرانی اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده قرار بود یک دوم نرخ بلیت را دولت، یک سوم شهروندان و یک سوم دیگر را شهرداری پرداخت کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر دولت سهمش را پرداخت نمی‌کند و مردم نیز بخشی از قیمت بلیت مترو را پرداخت می‌کنند، به همین منظور هم اکنون شهرداری به تنهایی ۷۶ درصد از سهم بلیت را پرداخت می‌کند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: حق شهروندان از بلیت مترو ۳۳ درصد بوده که با افزایش ۱۴ درصدی تنها ۲۵ درصد پرداخت می‌کنند.

دبیر افزود: در حال حاضر بلیت ۷۰۰ تومان مترو ۱۰۰ تومان افزایش داشته، در صورتی که پیشنهاد شهرداری۲ هزار و ۴۱۰ تومان بوده که شورا این قیمت را ۸۰۰ تومان افزایش داده است.

وی با بیان اینکه دولت‌های نهم، ‌دهم و یازدهم سهم خود را در یارانه بلیت پرداخت نکرده‌اند، تاکید کرد: اگر دولت سهم خود را پرداخت کند، حاضر هستیم افزایش کرایه‌ها را به صفر برسانیم و حتی یک ریال نسبت به سال جاری اضافه نکنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار