شیراز؛

ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی فارس در تعطیلات نوروز

150 پایگاه اورژانس فارس خدمات پزشکی را به مهمانان نوروزی ارائه می‌دهند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمدرضاعالی‌منش رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی فارس گفت: در ایام تعطیلات نوروز خودروهای اورژانس هفت تا هشت ساعت از روز را در کنار جاده حضور دارند تا آمادگی خود را برای ارائه هرگونه خدمات درمانی اعلام کنند.
 
عالی منش با بیان اینکه 80 درصد از پایگاه‌های اورژانس استان فارس جاده‌ای هستند افزود: نوروز امسال تابلوهای کیلومتر شمار اورژانس در جاده‌های این استان نصب شده تا مسافران در جریان فاصله‌های پایگاه‌ها قرار گیرند.
 
وی ادامه داد: در ایام نوروز 4 دستگاه اتوبوس آمبولانس به همراه 3 پایگاه هوایی اورژانس در شهر‌های شیراز، جهرم و لار آماده ارائه خدمت‌رسانی به مردم و مسافران نوروزی هستند.
 
وی با بیان اینکه امسال برنامه ریزی به صورتی انجام شده که در صورت بروز حوادث و نیاز به بالگرد در مدت کمتر از 5دقیقه خدمات امدادهوایی اورژانس به بیماران ارائه می شود، اظهار داشت: در ایام تعطیلات نوروز همچنین سه دستگاه موتورآمبولانس برای ارائه خدمات در نقاط پرترافیک شیراز در نظر گرفته شده و در مجوع 12 ایستگاه و یا کمپ نوروزی فعال می‌شود.
 
وی با بیان اینکه  نوروز پارسال 153 نفر براثر گاز منواکسیدکربن دچار گازگرفتگی شدند، گفت: مسافران نوروزی باید در این زمینه توجه لازم را داشته و موارد ایمنی را نیز رعایت کنند.
 
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس با بیان اینکه تعداد آمار ماموریت‌های اورژانس فارس در روز به 400 ماموریت رسیده است، تصریح کرد: برای ارائه خدمات بهتر 38 دستگاه آمبولانس جدید وارد این استان شده و در شهرستان‌های مختلف توزیع شده است.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.