شیراز؛

بهره برداری از دو پایگاه اورژانس هوایی در فارس

همزمان با سراسر کشور دو پایگاه اورژانس هوایی در فارس به بهره برداری رسید.

بهره برداری از دو پایگاه اورژانس هوایی در فارسبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمدرضا عالی منش رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی فارس گفت: دو پایگاه اورژانس هوایی در لارستان و جهرم، به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد .

عالی منش افزود: با افتتاح این دو پایگاه، تعداد پایگاه های اورژانس هوایی فارس به سه پایگاه می رسد که این سه پایگاه تمام فوریت های پزشکی استان را که نیاز به انتقال هوایی دارند، پوشش می دهند.

وی با بیان این که برای این سه پایگاه،سه فروند بالگرد از نوع آلوئت و اکوریل در اختیار دانشگاه های علوم پزشکی جهرم، لارستان و شیراز قرار گرفته است، ادامه داد: هر بالگرد، توان جابه جایی یک بیمار به صورت خوابیده را دارد.

عالی منش اظهار داشت: مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی فارس ، قطب جنوب کشور است و در صورت نیاز و در خواست دانشگاه های زیر مجموعه این قطب به اورژانس هوایی، امکان امداد رسانی هوایی به این مراکز یعنی هرمزگان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی فارس با بیان این که استان فارس مجوز 4 پایگاه اورژانس هوایی دارد افزود: امکانات و زیرساخت اورژانس هوایی آباده نیز فراهم شده است و به زودی و با تامین بالگرد، این پایگاه نیز افتتاح می شود.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.