لاهوتی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

نگاه‌های ویژه به نفت، کیفیت تولیدات را کاهش داد/واردات بی رویه صنایع پربازده را نابود کرد

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران گفت: افزایش توجهات به حوزه نفت سبب شده بود تا کیفیت تولیدات نازل شده و کالا‌ها درعرصه رقابت پذیری قرار نگیرند.

محمد لاهوتی رئیس کنفدراسیون صادرات ایران در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه اقتصاد تک محصولی بزرگترین معضل کشور است، اظهار داشت: صنایع کوچک و متوسط و بخش کشاورزی در ادوار مختلف روند کاهنده در پیش گرفته و این امرسبب شده بود تا حمایت‌های هوشمندانه‌ای از تولیدات صورت نگیرد.

وی ادامه داد: توجه بالا به نفت و تداوم این امر باعث شده بود تا کیفیت تولیدات نازل شده و در عرصه رقابت پذیری قرار نگیرد و این روند موجب افزایش قیمت کالا‌ها شده و مصرف کننده را با مشکلات عدیده‌ای مواجه ساخته است.

لاهوتی خودرو را یکی از کالاهایی نامید که به دلیل حمایت های هدفمند، قیمت آن بالا رفته ضمن اینکه کیفیت تنزل پیدا کرده و افزایش تعرفه واردات سبب شد که آسیب جدی به صنعت خودروسازی وارد شود.

وی به افزایش واردات بی رویه پوشاک و لوازم یدکی اشاره کرد و افزود: کاهش تعرفه واردات از سویی دیگر در برخی از صنایع کشور نه تنها افزایش رقابت پذیری را به همراه ندارد بلکه زمینه را برای تخریب یک صنعت پربازده کشور به دنبال خواهد داشت.

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران گفت: تشدید قاچاق نیز طی سال‌های اخیر اقتصاد کشور را متضرر ساخته است کمااینکه حمایت‌های غیر منطقی از تولید داخلی نیز بیش ازپیش کشور را با چالش هایی مواجه ساخته است.

وی در پایان بیان کرد: سیاست‌های اتخاذ شده طی سه سال اخیر باید مورد بازنگری قرار گیرد به گونه‌ای که پس از  هویت بخشی به تولید داخلی شاهد افزایش صادرات نیز باشیم.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار