دانشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

خلأهای قانونی علت افزایش متکدیان در شهر تهران

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: به دلیل وجود خلأهای قانونی با افزایش زنان متکدی در شهر تهران مواجه هستیم.

خلأهای قانونی علت افزایش متکدیان در شهر تهرانفاطمه دانشور رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای جمع آوری زنانی که با کودکان اجاره ای اقدام‌ به تکدی گری می کنند، اظهار داشت: در خصوص این امر نیروی انتظامی اقدامات بسیاری انجام داده و تعدادی از این‌ زنان را هم‌ جمع آوری کرده اند.

وی با بیان اینکه همچنان حضور زنان متکدی در خیابان های شهر مشاهده می شود، افزود: این موضوع احتیاج به ساز و کارهای ساختارمند دارد که باید توسط دولت طراحی شود.

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه هنوز ساختار این موضوع در دولت طراحی نشده است، گفت: بدون شک ضعف قانون یکی از علل اصلی اجرایی نشدن این امر است.

دانشور ادامه داد: قوانین جدی و محکمی در خصوص برخورد با این متکدیان و کسانی که اقدام به کودک آزاری می کنند، نداریم. به همین دلیل باید در راستای این امر اقدامات جدی انجام شود.

وی اضافه کرد: بدون شک دستگاه هایی که اقدام‌ به رفع این مشکل می کنند با خلأهای قانونی مواجه می شوند و نمی توانند نتیجه اثر بخشی برای رفع مشکل به دست بیاورند.

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه باید ضعف های قانونی را برطرف کنیم، گفت: افزایش این زنان متکدی را در سطح شهر مشاهده می کنیم اما بیشتر آن‌ها هم اکنون شناسایی شده اند، چرا که دستگاه های مرتبط  نسبت به آن حساس تر شده اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار