سمنان؛

صدور اطلاعیه دادستان استان در مورد چهارشنبه آخر سال

دادستانی مرکز استان سمنان در رابطه با چهارشنبه آخر سال اطلاعیه‌ای صادر کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ متن اطلاعیه حیدر آسیابی دادستان مرکز استان سمنان به شرح زیر می باشد :
1.خرید، نگهداری، حمل، توزیع وفروش مواد منفجره وسایر مواد محترقه جرم می باشد و مرتکبین مطابق ماده 12 قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات مجازات خواهند شد.

2.استفاده ازمواد منفجره و محترقه در اماکن عمومی،اخلال در نظم وآسایش عمومی محسوب و برابر ماده 618 قانون مجازات اسلامی مستوجب حبس از 3 ماه تا 1 سال و تا 74 ضربه شلاق می باشد.


3.چنانچه براثراستفاده از مواد منفجره و محترقه دراماکن عمومی برای اطفال وزنان مزاحمت ایجاد گردد، مرتکبین مطابق ماده 619 قانون مجازات اسلامی به حبس از 2 تا 6 ماه و تا 74 ضربه شلاق محکوم خواهند شد .

4.آتش زدن اموال متعلق به دیگران به وسیله مواد منفجره طبق ماده 678 قانون مجازات اسلامی 2 تا 5 سال حبس دارد.

5.چنانچه استفاده از مواد منفجره و محترقه موجب ایراد صدمات بدنی و جانی به دیگران شود مرتکب، حسب مورد به قصای یا دیه محکوم خواهد شد.  

حیدر آسیابی دادستانی عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان در راستای حفظ نظم و آسایش عمومی در ایام پایانی سال و حلول بهار طبیعت و پیشگیری از بروز حوادث تلخ و غیر قابل جبران احتمالی، موارد مذکور را به متمردین از قانون هشدار دهد و از شهروندان محترم و وظیفه شناس سمنان تقاضا می نماید، اطلاعات مربوط به افراد متخلف ومکان های توزیع مواد منفجره و محترقه را به مراکز پلیس اطلاع داده و در تامین امنیت مطلوب شهر اخلاق، خادمین خود در دستگاه قضایی را یاری فرمایند .
 
انتهای پیام / ذ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۲:۴۸ ۲۳ اسفند ۱۳۹۵
خواهشا نیروی انتظامی لطف کنه .بگیره تا آخر تعطیلات برن زندان .وثیقه هم قبول نکنن .مردم و بچه ها و نوجوانان رو کور و کر میکنن بخاطر پول .این بی رحم ها .نارنجک و مواد خطرناک و تی ان تی .من دیدم علنا میخرن و میفروشن .