هفشجان؛شهر صنعتگران بزرگ ایران

شهر هفشجان که از دیرباز به عنوان شهر صنعتگران بزرگ ایران شناخته شده هم‌اکنون به همه پروژه‌های بزرگ صنعتی خدمات ارائه می‌دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هفشجان یکی از شهرهای باستانی ایران بوده که در استان چهارمجال و بختیاری واقع شده است.این شهر در115 کیلومتری اصفهان قرار گرفته و پیشینه آن به دوره نوسنگی می‌رسد. 

هفشجان؛شهر صنعتگران بزرگ ایران

بنابراین گزارش،هفشجان امروزه منتظر اتمام مراحل ارتقاءبه بخش است زیرا معیارهای گرفتن بخشداری در شهرکرد را دارد.

هفشجان؛شهر صنعتگران بزرگ ایران

هفشجان؛شهر صنعتگران بزرگ ایران
شایان ذکر است؛ از جاذبه‌های دیدنی هفشجان می‌توان به غار جهان‌بین، چشمه زنه، تپه شهر کهنه هفشجان، تپه اسکندری، کتیبه‌گر نوشته، گورستان تاریخی بزلر، گورستان ارامنه سیرک،مسجد خلجاء یا مسجد قلعه و آجرنوشته عیلامی میانه اشاره کرد. ما نیز در اینجا به معرفی جاذبه‌های این شهر می‌پردازیم.

غار جهان‌بین

غار جهان‌بین در مسیر شهر هفشجان به سمت چشمه‌زنه قرار گرفته و در کف آن حوضچه بسیار زیبایی با عمق حدود 80 سانتیمتر دیده می‌شود.این غار سنگ‌های زیبایی را در درون خود جای داده است. چشمه زنه در دامنه کوه‌های جهان‌بین قرار گرفته و در طول سال تفرجگاه اهالی منطقه است.


هفشجان؛شهر صنعتگران بزرگ ایران

تپه اسکندری

تپه اسکندری اولین، کهن‌ترین و بزرگ‌ترین اثر ملی استان چهار محال و بختیاری بوده و مربوط به دوران پیش از تاریخ است.این تپه تاریخی در یک کیلومتری هفشجان قرار گرفته و در تاریخ 1دی ماه 1348 به ثبت ملی رسیده است. آجرنوشته عیلامی میانه آجرنوشته عیلامی میانه دومین کتیبه باستانی استان چهارمحال و بختیاری بوده و در تاریخ 1دی ماه سال1310 به ثبت ملی رسیده است.  

هفشجان؛شهر صنعتگران بزرگ ایران

باستان‌شناسان گمان می‌کنند که در تپه اسکندری هفشجان در چهارمحال و بختیاری سازه معماری عظیمی وجود دارد که ممکن است شبیه زیگورات‌های عیلامیان باشد وکشف این کتیبه عیلامی بیانگر بازسازی این سازهٔ خشتی بوده و از استمرار تمدن از ۹۰۰۰ سال تا  ۳۰۰۰  سال پیش در این منطقه حکایت دارد.
 
هفشجان؛شهر صنعتگران بزرگ ایران
  
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار