مشهد؛

آمادگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای استقبال از زائران نوروزی

در آستانه تعطیلات نوروزی، تمامی واحدهای زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای ارائه خدمات مناسب به زائران و مجاوران در آمادگی کامل هستند.

آمادگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای استقبال از زائران نوروزیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر مصطفی مهرابی بهار رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: امسال نیز همانند سال گذشته، خدمات بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در قالب کمیته بهداشت، درمان و محیط زیست ستاد هماهنگی خدمات سفر خراسان رضوی ارائه مي شود.
وی افزود: به منظور ارائه خدمات مناسب به زائران و مجاوران تمامی مراکز اورژانس بیمارستانی و پیش بیمارستانی به طور ۱۰۰ درصد فعال و ارائه خدمت خواهند داشت و بر اساس برنامه ریزی حداقل ۲۵ درصد از ظرفیت بیمارستانهای خصوصی نیز در این ایام فعال هستند.
مهرابی بهار گفت: همچنین ۷۱ پایگاه شهری و ۹۷ پایگاه جاده ای با همکاری دانشکده ها و دانشگاههای مشهد، تربت حیدریه، سبزوار، گناباد و نیشابور با یک هزار نیرو، ۱۸۰دستگاه آمبولانس و امکانات مورد نیاز آماده ارائه خدمات هستند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود:  حوزه بهداشتی نیز علاوه بر فعالیت مرکز بهداشت استان، مراکز بهداشتی درمانی در سطح استان خدمات ارائه خواهند داد .
مهرابی بهار افزود: ‌فعالیت مستمر آزمایشگاه آب، فعالیت آزمایشگاه تشخیص مزدوجین، انجام آزمایش های هایپوتیروئيدی، انجام مراقبتهای مادر و کودک، فعالیت مراکز مراقبت حیوان گزیدگی، مراکز کرایوتراپی و فعالیت۵ پایگاه مراقبت مرزی از دیگر تمهیداتی است که در حوزه معاونت بهداشتی دانشگاه صورت گرفته است.
وی گفت: ‌همچنین طرح بسیج سلامت نوروزی بهداشت محیط در قالب تیم های بازرسی و نیروهای فنی و غیر فنی از ابتدای اسفند در شهرهای زیر پوشش دانشگاه آغاز و تا ۱۵ فروردین ادامه خواهد داشت.
وی افزود: ‌ذخیره سازی داروها نیز در مراکز درمانی و داروخانه ها صورت گرفته و مرکز اطلاع رسانی دارو و سموم دانشگاه نیز با شماره۱۴۹۰ در داروخانه۲۲ بهمن فعال خواهد بود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به تولید گسترده محصولات پر مصرف ایام نوروزگفت: با توجه به فرآوري و توليد محصولات پر مصرف ايام نوروز مانند آجيل،خشکبار،شکلات و شيريني در اسفند ماه و افزايش فعاليت واحدهاي غيرمجاز و زيرزميني در اين ماه، طرح ضربتی تشديد نظارت بر فرآيندهای توليد و توزيع اين محصولات در دستور کار مديريت نظارت بر مواد غذايي، آرايشي و بهداشتي معاونت غذا و دارو قرار گرفت.
مهرابی بهار افزود: در راستای حفظ سلامت مصرف کنندگان، زائران و مجاوران بارگاه مطهر رضوی که در اين ايام به شهر مشهد عزیمت می کنند، این طرح نظارتی با تأکيد بر فرآيند توليد اين محصولات از اول اسفند امسال آغاز و تا نيمه فروردين 96 ادامه دارد.
وی گفت: تيم هاي بازرسي مدیریت نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو در سه شيفت کاري و در بازه های زماني تعيين شده از مراکز توليد و توزيع مواد غذايي بازديد فني و بهداشتي به عمل آورده و اقدامات قانوني در خصوص واحدهاي متخلف و غيرمجاز انجام خواهد پذیرفت.
انتهای پیام// م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.