"ترزا می" باید خودش را برای شکست توافق برکسیت آماده کند

قانونگذاران انگلیسی معتقدند "ترزا می" باید خودش را برای احتمال شکست مذاکرات خروج انگلیس از اتحادیه اروپا آماده کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بلومبرگ؛ بر اساس اظهارات گروهی از قانونگذاران انگلیسی، ترزا می، نخست وزیر انگلیس، باید خودش را برای احتمال به توافق نرسیدن با اتحادیه اروپا بر سر خروج از این اتحادیه (برکسیت) آماده کند.

ترزا می پیشتر اظهار کرده بود در صورتی که توافق خروج با اتحادیه اروپا مناسب نباشد، بدون امضای توافق از این اتحادیه خارج می شود. کمیته روابط خارجی مجلس عوام انگلیس در گزارشی اعلام کرد احتمال وقوع این موضوع بسیار زیاد است و در صورتی که می برای آن آماده نباشد در انجام وظیفه خود کوتاهی کرده است.

رئیس این کمیته مشترک دو حزبی در این باره گفت: "احتمال دست نیافتن به یک توافق آن چنان زیاد است که دولت باید برای برخورد با آن برنامه‌ریزی کند؛ اما هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد این موضوع در حال حاضر توجه مورد نیاز را جلب کرده است."

در صورت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بدون هیچ توافق خاصی، انگلیس مجبور به استفاده از قوانین معمول سازمان تجارت جهانی می‌شود. این موضوع می تواند اختلال بسیاری در واردات و صادرات این کشور ایجاد کند.

می وعده داده مذاکرات رسمی را این ماه آغاز کند؛ شروعی که از هم اکنون به دلیل اختلاف درباره هزینه خروج انگلیس از اتحادیه با چالش مواجه شده است. اتحادیه اروپا هزینه خروج انگلیس را 64 میلیارد دلار برآورد کرده است؛ این در حالیست که وزیر تجارت انگلیس پرداخت هرگونه هزینه‌ای را "مضحک" خوانده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار