اعمال محدودیت‌ برای واردات گازهای مخرب لایه اوزن

دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد سقف مجاز برای واردات گاز R141 (اتان) در هر نوبت 40 تن و برای واردات گاز R22 (متان) 47 تن است.

اعمال محدودیت‌ برای واردات گازهای مخرب لایه اوزنبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، طبق این اطلاعیه ثبت درخواست جدید برای واردات این گازها به ارائه اسناد ترخیص محموله قبلی منوط شده است.

در این اطلاعیه همچنین آمده است که در هر نوبت فقط برای یک ماده، مجوز ثبت سفارش صادر می‌شود یا در صورت تقاضای برای واردات ترکیبی از هردو گاز، سقف47 تن باید رعایت شود.

بر همین اساس ثبت درخواست با حضور دارنده کارت بازرگانی و پس از احراز هویت و مهر و امضاء فرم تعهد امکان‌پذیر است.

ضمن اینکه ثبت برند داخلی از سوی متقاضی واردات برای رهگیری کالا الزامی است و به لحاظ زمان‌بر بودن مراحل اداری، فقط در اولین محموله، بدون ثبت برند اقدام می‌شود.

طبق اطلاعیه دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت، متقاضیان ملزم به درج اطلاعات صحیح از جمله شماره تعرفه و شرح کالا هستند و درخواست‌های دارای اشکال از مرحله رسیدگی خارج خواهند شد و مسئولیت عواقب ناشی از آن از جمله مرجوع کردن کالا با متقاضی خواهد بود.

طبق بند دیگری از این اطلاعیه هم درخواست واحدهای تولیدی متقاضی بالاتر از سهمیه، پس از موافقت دفتر حفاظت لایه اوزون و هماهنگی با وزارتخانه‌های تولیدی ذیربط قابل رسیدگی است.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار