ترغیب نوجوانان به انجام کار گروهی را جدی بگیرید

چهل و یکمین برنامه کام شیرین با موضوع کمرویی نوجوانان و راهکارهای رفع آن روی آنتن رفت.

ترغیب نوجوانان به انجام کار گروهی را جدی بگیریدبه گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ چهل و یکمین برنامه کام شیرین با محوریت دلایل کمرویی نوجوانان و راهکارهای از بین بردن آن روی آنتن شبکه دوم سیما رفت.
 
دکتر نامور در همان ابتدای برنامه، از سال نو و تحویل سال گفت و تاکید کرد که سین هشتم سفره های هفت سین همان «سازش» باشد.
 
کارشناس برنامه کام شیرین در ادامه در پاسخ به سوال یکی از بینندگان درباره اعتماد به نفس و راهکار افزایش آن، گفت: آنچه بیش از هر چیز اهمیت دارد، شناخت از خود است. توانایی های خود را بشناسانیم. جایگاه خود را پیدا کنیم تا بتوانیم تاثیرگذار هم باشیم.
 
دکتر نامور در ادامه در راستای بخش نمایشی برنامه، اظهار داشت: کمرویی، اضطراب و اختلالات شخصیت طیف های مختلف شخصیتی است. آدمای کمرو، اراده ضعیف دارند و نمی توانند روی موضوعی متمرکز بشوند. برای همین، از جمع فاصله می گیرند. خانواده های دیکتاتور معمولا فرزندان کمرو دارند.
 
وی ادامه داد: آنها که اختلال اضطرابی دارند، دیگر وارد یک فرآیند اختلالی شدند. دوست دارند، تو جمع بیایند اما نمی توانند و مضطرب می شوند. آدمای کمرو درونگرا هستند و از این تنهایی و انزوا لذت می برند. اما وقتی به اختلال رسید، فرد دلش می‌خواهد ارتباط بگیرد اما نمی تواند.
 
کارشناس برنامه کام شیرین تصریح کرد: برای حل اختلال کمرویی و خجالتی بودن، بهترین کار اجبار بچه ها برای حضور در جمع است. ترغیب نوجوانان به انجام کار گروهی است. خانواده ها باید به نوجوانان مسوولیت بسپارند. توانایی هایش را بشناسند و روی آنها تمرکز کنند. در این موارد نباید تن به خواست نوجوانان داد. باید آنها را با تشویق و ترغیب به سمت جمع و ارتباط سوق داد.
 
دکتر نامور در ادامه پیرامون سال نو و روزهای پایان سال گفت: آنچه ما در این برنامه بهش تاکید داریم استفاده از لحظه ها و ثانیه های زندگی است. ما نباید نسبت به روزهای پایان سال بی تفاوت باشیم. نباید بگذاریم که به راحتی سپری بشود. روزهای آخر سال، روزهای شمارش و حسابرسی است، اینکه چه به دست آوردیم و چه از دست دادیم. مراقب این روزهای آخر اسفند ماه باشیم.
 
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار