آنچه در کام شیرین مطرح شد؛

هویت‌یابی و لزوم تعریف الگوهای دست‌یافتنی در سنین نوجوانی

قسمت دیگر «کام شیرین» با موضوع «سازش سبب آرامش در زندگی شیرین» و با تاکید بر مقوله هویت‌یابی در دوران نوجوانی به روی آنتن رفت.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سی و ششمین قسمت از فصل دوم برنامه تلویزیونی کام شیرین با موضوع «سازش سبب آرامش در زندگی شیرین» و با تاکید بر مقوله هویت یابی در دوران نوجوانی به روی آنتن شبکه دو سیما رفت.
 
بخش نمایشی این قسمت به چالش شناخت خود و مقوله «از کجا آمده ام آمدنم بهر چه بود» مربوط می‌شد. ماجرای این بخش نمایشی به خودکشی ناموفق دختر نوجوانی می پرداخت که از روی ناآگاهی و ناپختگی نسبت به هویت واقعی خود دست به این کار زده بود.
 
همچنین، بخش پیشنهاد فرهنگی اجتماعی این قسمت از برنامه هم متناسب با موضوع هویت یابی انتخاب شده بود. نامور مجری کارشناس برنامه در این بخش، مخاطبان را به تهرانگردی و شناخت هویت شهری دعوت کرد.
 
اما در بخش معرفی کتاب، نامور ضمن بیان سر فصل های کتاب روانشناسی خانواده نوشته محمدرضا دژاکام، از این کتاب به عنوان یکی از منابع خواندنی در روانشناسی مردمی یاد کرد.
 
هومن نامور مجری کارشناس، ضمن تاکید همیشگی بر محوریت هم آموزی برنامه کام شیرین، از یکی از خانواده‌های حاضر در استودیو خواست که طرح موضوع کند. موضوع مورد بحث «چالش های زندگی بچه های طلاق» بود. زندگی نوجوانانی که والدین آنها به دلیل ناسازگاری از هم جدا می شوند و شاید اندک توجهی هم به حال و آینده فرزندان خود نداشته باشند.
 
نامور که تحت تاثیر این بحث قرار گرفته بود، ضمن تحسین شهامت این خانواده برای بیان مشکلات خود گفت: نوجوانی دوره بی نظیر برای ساخته و پرداخته شدن شخصیت و هویت آدمی است. بپذیریم که جایی می رسد که باید از خودخواهی های خودمان کم کنیم و سهم و حق دیگران را به رسمیت بشناسیم. پدر و مادر هایی که در سنین نوجوانی فرزندانشان از هم جدا می شوند، نمی دانند که چه ضربه روحی به آنها می زنند. بیاییم این جمله طلایی را فراموش نکنیم که ما تا ابد مسئول گل های زندگی مان هستیم.
 
مجری کارشناس برنامه کام شیرین تاکید کرد: نوجوانی، دوره کسب هویت و تجربه کردن ماسک های متفاوت روی چهره است. هویت ملی، اخلاقی، اجتماعی، فرهنگی و ... ما همه در کانون خانواده و جامعه شکل می گیرد. بعد از ۱۵ سالگی ماحصل همه آموخته های ما تبدیل به شخصیت‌مان می شود. پس بیایم برای فرزندانمان تا دیر نشده الگوهای هویتی استاندارد تعریف کنیم. الگوهای زمینی قابل پیروی؛ هر چه الگوی بزرگ در دسترس تر باشد، هر چه انسان های معمولی سازمند و موفق را الگوی نوجوانان خود معرفی کنیم، تاثیر بهتری هم می گیریم. این را بدانیم که ما به دنبال قهرمانان و الگوهای دست نیافتی نمی‌گردیم.
 
گفتنی‌ است؛ برنامه تلویزیونی «کام شیرین» به آموزش‌هایی در خصوص موضوعات قبل از ازدواج، هدف از ازدواج، تفاوت ازدواج سنتی و مدرن و میزان موفقیت هر یک، اختلاف سنی در ازدواج، فرزندآوری و ... اختصاص دارد.
 
مجری - کارشناس این برنامه هومن نامور است که در هر قسمت پس از پخش یک فیلم نمایشی با محتوای برشی کوتاه از زندگی با حضار به گفتگو می نشیند.
 
«کام شیرین» به تهیه کنندگی مرتضی یعقوبی و محمد سلیم کیا شنبه تا سه شنبه ساعت ۱۱ از شبکه دو سیما پخش می‌شود. این برنامه در گروه خانواده و فرهنگ شبکه دو تولید شده است.
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار