قزوین؛

تاکید بر افزایش کیفیت پخت نان

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: رعایت استاندارد در تهیه و پخت نان جدی گرفته شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ سید سعید شاهرخی در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان افزود : کیفیت نان و رعایت استانداردهای لازم در آن از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که با سلامت مردم سروکار دارد.

وی اضافه کرد : در این زمینه  کارخانه های تولید آرد و اتحادیه نانوایان مکلف هستند آرد را با کیفیت مناسب تولید کرده و در اختیار نانوایی ها قرار دهند در غیر این صورت اداره کل تعزیرات با آنها برخورد خواهد کرد.

وی در ادامه بر نظارت جدی بر کیفیت پخت نان در سطح شهرها و روستاهای استان تاکید کرد .

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین با بیان اینکه جای تاسف و تعجب دارد که هنوز موضوع کیفیت نان در استان حل نشده باقی مانده است،افزود: باید با نانوایی های متخلف برخورد  و در صورت لزوم آنها را پلمب کرد .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هم در این نشست گفت: استاندارد سنگک در استان وجود ندارد و کیفیت آردها و درصد سبوس گیری مربوط به این نان بسیار پائین است .

منوچهر مهرام افزود : همچنین سبوس به صورت دستی و در مراحل بعدی به نان اضافه می شود که این موضوع مصداق تقلب است .

وی اضافه کرد : در برخی نانوایی های قزوین، نان لواش در شکل و شمایل سنگک به مردم عرضه می شود و به بهانه اینکه نان تیره مشتری ندارد از آرد مطلوب و مرغوب استفاده نمی شود.

مهرام همچنین درباره وجود نگرانی ها از آلودگی هوای قزوین در برخی روزهای سال و تاثیر آن بر سلامت شهروندان، گفت: هرچند هماهنگی و نشست های لازم به منظور کنترل وضعیت هوا برگزار شده اما در این زمینه تاکنون اقدام خاصی صورت نگرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان افزود: برنامه‌های پیشنهادی اداره کل حفاظت محیط زیست در زمینه هوا تاثیر چندان مثبتی بر کنترل آلودگی هوا در استان نداشته است بنابراین باید با دقت و کار کارشناسی بیشتر در این خصوص اقدام کرد.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.