کرمان؛

برخی افراد جاهل منشاء حوادث ناگوار چهارشنبه سوری‌اند

نماینده ولی فقیه در کرمان گفت: برخی افراد جاهل منشاء حوادث ناگوارند و چهارشنبه سوری را به چهارشنبه سوزی تبدیل می‌کنند.

برخی افراد جاهل منشاء حوادث ناگوار چهارشنبه سوری‌اند به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ آیت الله "سید یحیی جعفری"  نماینده ولی فقیه در استان کرمان عصر امروز 21 اسفندماه در جلسه شورای اداری استان کرمان با اشاره به چهارشنبه سوری، اظهار کرد: برخی افراد جاهل منشاء حوادث ناگواری در چنین روزی می باشند و چهارشنبه سوری را به چهارشنبه سوزی تبدیل می کنند و خوشبختانه در سال گذشته با همکاری نیروی انتظامی و مردم حوادث ناگوار زیادی در کرمان رخ نداده است و در سال جاری نیز باید مساله را جدی گرفته شود.

آیت الله جعفری گفت: در آستانه عید باستانی  نوروز قرار داریم؛ شهر و استان برای میزبانی از مسافران نوروزی مهیا شده است تا مسافران عید خوبی را در کرمان بگذرانند.

وی با اشاره به چهارشنبه سوری، اظهار کرد: برخی افراد جاهل منشاء حوادث ناگواری در چنین روزی می باشند و خوشبختانه در سال گذشته با همکاری نیروی انتظامی و مردم حوادث ناگوار زیادی در کرمان رخ نداده است و در سال جاری نیز باید مساله را جدی گرفته شود.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه اسلام عید نوروز را به رسمیت شناخته است، تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) می فرمایند « عید به معنای لباس نو پوشیدن نیست، بلکه انسان با اعمال و رفتار خود از عذاب خدا در امن و امان باشد، برای این فرد آن روز عید می باشد».

وی به آیات و روایات دیگری در خصوص عید پرداخت و عنوان کرد: پیامبراکرم (ص) خوش رویی و گشاده رویی با مردم را نصف عقل برشمردند که این کار سهلی نیست و باید در این امر ممارست شود.

جعفری مهمترین رکن زندگی را صداقت دانست و به صفات ارزنده فاطمه الزهرا(س) پرداخت و  ابراز کرد: از اول خلقت انسان تا روز قیامت زنی مانند زهرا (س) به دنیا نیامده و نخواهد آمد.


انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار