چین: جنگ تجاری با آمریکا تنها خسارت برجا خواهد گذاشت

وزیر تجارت چین در یک سخنرانی درباره تهدید جنگ تجاری با آمریکا اظهاراتی را بیان کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، چین روز شنبه درباره برپا شدن جنگ تجاری به آمریکا هشدار داد و اعلام کرد در صورتی که دونالد ترامپ – رئیس جمهور آمریکا – تهدیدهایش در قبال سیاست‌های تجاری خود را عملی کند، پکن و واشنگتن هردو متضرر خواهند شد.

دونالد ترامپ به طور مکرر چین را متهم به اتخاذ سیاست‌های تجاری غیرمنصفانه‌ای کرده است که فرصت اشتغال را از آمریکایی‌ها می‌گیرد. وی همچنین تهدید کرده است در صورتی که چین به سیاست‌های خود ادامه دهد، برای واردات کالاهای چینی به آمریکا تعرفه گمرکی وضع خواهد کرد.

وزیر تجارت چین در حاشیه یک نشست سیاسی ملی گفت: "جنگ تجاری به سود دو کشور نیست. می‌توان گفت این جنگ به جز خسارت، دستاورد دیگری نخواهد داشت."

وی اعلام کرد صادرات از آمریکا به چین در ده سال اخیر، سالانه 11 درصد افزایش یافته است، این در حالی است که صادرات چین به آمریکا در بازه زمانی مشابه، سالانه 6.6 درصد رشد داشته است. وی همچنین اشاره کرد چین واردکننده کالاهای آمریکایی از قبیل دانه سویا، خودرو و هواپیماهای بوئینگ است.

وی افزود: "این نشان می‌دهد چین و آمریکا به یکدیگر نیاز دارند."

روز پنجشنبه، وزیر تجارت آمریکا گفت درگیری‌های تجاری با چین ده‌ها سال است که در حال جریان است و اکنون آمریکا در حال آمادگی برای جنگیدن در آن است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار