لاریجانی در کنگره بین‌المللی شکوه ایثار:

سعادت بشر در گرو شهادت است/ درگیری‌های منطقه‌ای نزاع مقاومت و غیرمقاومت است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: صحنه امروز درگیری ها نزاع مقاومت و غیر مقاومت است و بحران در عراق و سوریه به همین صورت است.

سعادت بشر در گرو شهادت است/ درگیری‌های منطقه‌ای امروز، نزاع مقاومت و غیرمقاومت استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز عصر (شنبه 21 اسفند ماه) با حضور در مراسم تجلیل از مادران و همسران شهدا ضمن عرض ادب و احترام خدمت مادران شهدای عزیز گفت: این جلسه‌ بسیار باشکوه و روحانی است، اشعاری که مادر، همسر و فرزند شهید بزرگوار طی این جلسه بیان داشتند بسیار جذاب، معنوی و پرمایه بود.

وی تاکید کرد: بنده از حجت‌الاسلام شهیدی رئیس بنیاد شهید تشکر می‌کنم که این فرصت را ایجاد کرد تا عرض ادبی به خانواده‌های شهدا و بیت شهدای کشورهای مختلف داشته باشیم.

لاریجانی اظهار داشت: خداوند به همه شما تفضلی کرده است که از بیت شرف و شهادت هستید، این عنایت خاص الهی است که در خانواده‌ شهدا قرار دارید.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز صفی از مقاومت در منطقه و در مقابل آن صفی از استکبار شکل گرفته و در حقیقت این درگیری‌های منطقه‌ای، نزاع مقاومت و غیرمقاومت است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تا زمانی که انسان راه خدا و شهادت را طی کند خیر و نیکی ادامه دارد. انسان‌ها در زندگی متعارف مسجد می‌سازند و در تعاملات اجتماعی کارهای نیکی و علمی انجام می‌دهند که ممکن است جهان را تغییر دهد.

لاریجانی ادامه داد: وقتی که همه نیکی‌ها را در یک کفه قرار می‌دهند مفهوم شهادت بالاتر از تمامی موارد قرار می‌گیرد . شهادت موضوع بزرگی است که زندگی انسانها را تحت تاثیر قرار داده شاید در دنیای امروز انسانها غرق روزمرگی خود شده باشند اما زمانی بیدار می‌شوند که در مقابل مرگ قرار بگیرند. حضرت علی(ع) می‌فرمایند وقتی انسان از این دنیا می‌رود و با مرگ مواجه می‌َشود، بیدار و آن موقع معلوم می شود این دنیا معیار ها و مفاهیم متفاوتی دارد.

رئیس مجلس تصریح کرد: اولیای خدا مبنای آن دنیا را به ما نشان می‌دهند، مفهوم کلیدی آن مجاهدت و شهادت است. اگر کسی بخواهد خود را با معیارها و منطق آن دنیا همگون کند باید این موضوع را که در ادبیات دینی ما به عنوان مجاهدت و شهادت نقش بسته را مدنظر قرار دهد.

وی یادآور شد: متاسفانه در دنیای امروز زندگی از این مفهوم کلیدی که سعادت بشر در گرو آن است دور شده‌ است،‌ ما مسلمانان مفتخر هستیم که اولیای ما این مفهوم را در زندگی ما پیاده کرده‌اند و امام بزرگوار ما پس از پیروزی انقلاب اسلامی این مفهوم را جهانی کرد. جوانان کشورمان پس از انقلاب به صحنه آمدند و صحنه مبارزات ما را تغییر دادند. ما گرفتاری‌های زیادی پس از انقلاب اسلامی داشتیم اما این مفهوم شهادت صحنه را عوض کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: همه دنیا در زمان دفاع مقدس بر علیه ما جمع شدند اما این فکر و مجاهدت شهدا بود که مفهوم شهادت را در زندگی خود تعبیه کردند. امروز صفی از مقاومت در منطقه تشکیل شده و در مقابل آن صفی به وسیله استکبار و یکسری از کشورهای درمانده در منطقه از جمله رژیم صهیونیستی شکل گرفته است. 

لاریجانی با اشاره به جنایت صهیونیست‌ها در منطقه افزود: صحنه امروز درگیری ها نزاع مقاومت و غیر مقاومت است، بحران در عراق و سوریه در حقیقت نزاع میان مقاومت و غیر مقاومت است.

وی گفت: مادران شهدا در میراث فرزندان خود سهیم هستند چرا که در خانواده شخصیتشان شکل می‌گیرد. مادران شهدا این انسانها را تربیت کرده‌اند و از کودکی شخصیت آنها گام به گام شکل گرفته است ، همسران شهدا نیز به همین شکل سهیم هستند ، اگرمحیط خانواده برای تربیت فرزند مهیا نباشد این صحنه‌ها شکل نمی‌گیرد و یا به سختی شکل می‌گیرد.


انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس ، لاریجانی ، شهیدان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار