گزارش/

پاسخ "بشار اسد" به لفاظی اردوغان/ اسکاری که پیام آور صلح و دوستی نیست!

محور "عربی-غربی-عبری" تاکنون حمایت‌های گسترده‌ای از تروریست‌های تکفیری داشته است که آخرین مورد آن اعطای جایزه اسکار به تروریست‌های القاعده بوده است.

 به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محور "عربی-غربی-عبری" تاکنون حمایت‌های گسترده‌ای از تروریست‌های تکفیری داشته است که آخرین مورد آن اعطای جایزه اسکار به تروریست‌های القاعده بوده است.
 
آمریکا و همپیمانانش (ترکیه و قطر و رژیم سعودی و ...) از هیچ اقدامی برای ضربه زدن به نظام حاکم سوریه دریغ نکردند و انواع حمایت های مالی و نظامی را از تروریست ها انجام دادند.

"بشار اسد" رئیس جمهور سوریه اخیرا در گفت‌وگویی با شبکه "فینیکس" مواردی را درباره حمایت برخی کشورهای منطقه از تروریسم، اعطای اسکار به تروریست‌های تکفیری؛ حمایت مالی ترکیه از داعش و ... اشاره کرد.
 
 
 
وی معتقد است که هر نیروی خارجی که در سوریه بدون دعوت، اجازه یا مشورت ما دخالت کند، نیرویی اشغالگر قلمداد می‌شود، چه آمریکایی باشد چه ترکیه‌ای چه از کشورهایی دیگر.
 
اسد به شکست آمریکایی‌ها در جنگ‌ها مختلف اشاره می‌کند و می‌گوید: جنگ در عراق را باختند و در نهایت مجبور شدند، عقب‌نشینی کنند. حتی در سومالی نیز باختند. آمریکایی‌ها فقط آشوب به پا می‌کنند. آنها خوب می‌دانند چطور مشکل درست کنند و ویرانی بر جای بگذارند اما در یافتن راهکار خیلی بد هستند.
 
رئیس جمهور سوریه با خطاب قرار دادن همتای ترک خود اضافه می‌کند که اردوغان داعش و النصره را از طریق دادن سلاح، یا لجستیک یا از طریق [گرفتن نفت قاچاق از ترورست‌ها و] فروش نفت کمک کرده است. طرف دوم، آمریکا حداقل در دولت باراک اوباما، با داعش از طریق نادیده گرفتن قاچاق نفت سوریه به ترکیه (توسط داعش) با داعش تعامل کرده است.
 
بشار اسد روسیه را تنها طرفی [در این نشست‌ها] معرفی می‌کند که [در مبارزه با داعش] جدی است و عملا از طریق همکاری با سوریه با داعش می‌جنگد.
 
اسد با اشاره‌ای کنایه آمیز به اعطا کنندگان جایزه اسکار به تروریست‌های النصره ادامه می‌دهد که باید به النصره به دلیل دریافت جایزه اسکار برای اولین بار تبریک بگوییم. این اتفاقی بی‌سابقه در غرب است که به القاعده جایزه اسکار بدهند! باورنکردنی است. اینطور می‌توانم توضیح دهم که داستان «کلاه سفیدها» خیلی ساده است. داستان، عملیات بزک‌کردن چهره جبهه‌النصره در سوریه است تا چهره زشتش به چهره‌ای انسان‌دوستانه تبدیل شود. تصاویر ویدئویی‌ زیادی در اینترنت هست که کلاه‌سفیدها دارند بالای اجساد نیروهای ارتش سوریه شادمانی می‌کنند.
 
رئیس جمهور سوریه با بیان اینکه ما خیلی به رقه نزدیک شده‌ایم، تصریح می‌کند که دیروز نیروهای ما به رود فرات (در شرق استان حلب) که خیلی به شهر رقه نزدیک است، رسیدند. وی در این سخنان محور اول سخنانش را به اشغالگری نیروهای ترکیه و آمریکا اختصاص می‌دهد. در حقیقت این روزها ارتش آمریکا با اعزام صدها نیروی نظامی به مناطق نزدیک استان "رقه" بدون مشورت با دولت سوریه به عنوان اشغالگر قلمداد می‌شود. از طرف دیگر ارتش ترکیه که از ماه آگوست امسال عملیات  "سپر فرات" را کلید زده است؛ هزاران کیلومتر مربع از خاک سوریه را در شمال این کشور اشغال کرده است. ارتش ترکیه از تروریست های ارتش آزاد سوریه حمایت می کند و این مصداق بارز حمایت از تروریست های تکفیری و نقض تمامیت ارضی دولت سوریه است.
 
 
به گزاش باشگاه خبرنگاران؛ اشغالگری ارتش ترکیه از نگاه دیگری نیز قابل بررسی است؛ در حقیقت حضور نظامی در "الباب" به بهانه حمایت از یکپارچگی نظام سوریه یک دروغ قطعی است که این روزها از زبان "رجب طیب اردوغان" رئیس جمهور ترکیه می شنویم.
 
اسد در محور دوم سخنانش، آمریکا را بازنده قطعی جنگ عراق و سومالی دانست. در سال 2003 میلادی آمریکا و نئومحافظه کاران با بیش از 150 هزار نیروی نظامی تازه نفس به عراق حمله کردند. شاید آمریکا توانست در کمتر از 20 روز عراق را اشغال کند اما در سال‌های بعد با مشکلات امنیتی انبوهی مواجه شد و نهایتا آمریکایی‌ها به جز در پایگاه‌های نظامی اصلی؛ نیروهای خود را از عراق خارج نمودند؛ موضوعی که "دونالد ترامپ" هم از آن به عنوان یک شکست و هزینه و خسارت در دوران بوش یاد کرده است.
 
در سوریه هم آمریکایی‌ها خوب می‌دانستند که چگونه ویرانی برجای بگذارند و مشکل درست کنند. آن‌ها میلیاردها دلار پول و تسلیحات در اختیارتروریست های تکفیری قرار دادند تا زیرساخت های اساسی سوریه را از بین ببرند. در حقیقت اکنون که جای جای سوریه صدها میلیارد دلار خسارت دیده به دلیل اقدامات اشتباه آمریکایی‌ها در به راه انداختن جنگ جهانی مینیاتوری در "شامات" است.
 
نکته دیگری که بشار اسد به آن اشاره کرد حمایت نفتی اردوغان از داعش و همپیمانانش است که تاکنون نیز ادامه دارد. بارها در رسانه‌ها اشاره شده که گذرگاه‌های مرزی ترکیه از جمله "کیلیس" میزبان کمک‌های دولت اردوغان برای تکفیری‌های داعش و جبهه النصره بوده است.
 
 
 
هزاران کامیون به صورت ممتد نفت داعش را از عراق و سوریه به دست ترکیه می‌رسانند و آن ها (مقامات "حزب عدالت و توسعه" ترکیه که با داعش همکارند) هم در عوض پول نفت را به طرق غیر مستقیم به دست تروریست‌های داعش می‌رسانند.
 
 
 
دو محور دیگر سخنان "بشار اسد" به عملیات در "رقه" و اعطای جایزه اسکار به تروریست های جبهه النصره تعلق داشت. آمریکا و همپیمانانش مدعی هستند که در قالب ائتلاف بین المللی با تروریسم مبارزه می کنند حال آنکه اتفاقات میدانی در "حلب" و "ادلب" خلاف این موضوع را اثبات می کند. حالا بین ائتلاف متحدان سوریه و متحدین داعش یک صف آرایی برای فتح رقه ایجاد شده که آمریکا قطعا به دنبال تحویل این منطقه به ارتش ترکیه یا شورشیان مخالف دولت سوریه است. از طرفی ارتش سوریه هم کوشش های جدی را برای فتح "رقه" در دستور کار قرار داده ؛ اما آینده مشخص خواهد کرد که فتح "رقه" چگونه و به دست کدام ارتش رخ خواهد داد.

گزارش از محمد زرچینی
 
 
انتهای پیام/  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار