آرادان;

کشت باريجه در 1300 هکتارازمراتع آرادان

رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان آرادان از کشت باريجه در 1300 هکتارازمراتع سردسیری شهرستان آرادان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، امیر حسین شاه حسینی رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان آرادان گفت : در شهرستان آرادان بيش از 48 هزار هکتار مراتع سردسيری و ييلاقی وجود دارد که اين مناطق استعداد مناسبی برای کشت گياهان دارويی است.

وی افزود : در زمان حاضر بخش قابل توجهی از کاشت گياهان دارويی و حفاظت از عرصه‌های طبيعی با همياری دامداران انجام می شود و با توجه به محدوديت اعتباری در اين نهاد، اين افراد نقش مهمی در حفظ و احيا منابع طبيعی دارند.

وي اضافه کرد: علاوه بر کشت گياه باريجه ،  عرصه‌هاي طبيعي شهرستان آرادان ظرفيت کشت گياهان دارويي کتيرا، آويشن و گون را نیز دارد.

رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري آرادان از توزيع 34 هزار اصله نهال سرو، کاج، زبان گنجشک و اقاقي در بين بهره‌برداران خبر داد و گفت: 1200 نفر کارت هميار طبيعت در بين دانش‌آموزان اين شهرستان توزیع شد.

وی  به اجراي طرح کمربند سبز حفاظتي اشاره کرد و گفت: اين طرح نوعي کمربند حفاظت از اراضي ملي با استفاده از عوامل طبيعي مانند درختان و گونه‌هاي گياهي سازگار با شرايط آب و هوايي منطقه‌اي به همراه بهره‌گيري از مشارکت مردمي است.
انتهای پیام / ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.