زنجان؛

اجرای طرح یک ساعت با محیط بان در مدارس استان

مدیرکل حفاظت محیط زیست زنجان از اجرای طرح یک ساعت با محیط بان در مدارس استان خبر داد.

اجرای طرح یک ساعت با محیط بان در مدارس استانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛سید رضا موسوی مشکینیبا اشاره به اجرای طرح یک ساعت با محیط بان در مدارس استان زنجان
  افزود :در  همین راستا صبح امروزمحیط بانان شهرستان طارم در مدرسه شهید احمدی مقطع ابتدایی شهرآببر حضور یافتند و از نزدیک با 30نفراز دانش آموزان دیدارکردند.
وی گفت:در این دیدار آموزش های لازم در زمینه حفاظت از محیط زیست،اهمیت وحفاظت از حیات وحش،صرفه جویی مصرف آب وبرق و وظایف محیط بانان را  به دانش آموزان ارائه نمودند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست زنجان گفت، طرح "یک ساعت با محیط بان" در راستای آشنایی دانش آموزان ساکن حاشیه مناطق تحت مدیرت با اهداف، وظایف، مسئولیت‌هاو فعالیت‌های سازمان حفاظت محیط زیست بویژه شغل محیط‌بانی  اجرا می‌شود.
وی افزود: اجرای این طرح سبب ایجاد تعامل موثر با جوامع محلی شده و در حفاظت از محیط زیست بویژه حفاظت مناطق تحت مدیریت و حفظ گونه های جانوری مثمر ثمر واقع خواهد شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با اشاره به اینکه شغل محیط بانی یکی از شغل های حساس و جذاب در دنیا است گفت: در این طرح در خصوص شغل محیط بانی توضیحات لازم توسط  خود محیط بانان به دانش آموزان ارائه می شود.
موسوی به اجرای این طرح در تمامی شهرستانهای استان اشاره و افزود: با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان در طول سال تحصیلی 95-94 این طرح ابتدا در تمامی مدارس شهرها و روستاهای حاشیه مناطق تحت مدیریت سازمان و در ادامه در سایر مدارس استان اجرا خواهد شد.
 
وی همچنین اضافه کرد:خرید و فروش جانوران وحشی از جمله مار آبی، لاک پشت و سمندر توسط برخی افراد سودجو در ایام نوروز ممنوع بوده و در صورت مشاهده تخلف  با متخلفین برخورد و به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.
 
انتهای پیام/ن
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.