تولید 100 هزار app فارسی در کشور/ انجام روزانه بیش از 50 میلیون تراکنش‌

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: نقش نهادهای تولید دانش و محتوا در حوزه فناوری اطلاعات بسیار مهم است بطوریکه امروز بیش از 100 هزار app فارسی طراحی شده و می‌تواند فضای بازار کشور را منسجم‌تر کند.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نصرا.. جهانگرد رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران و معاون وزیر ارتباطات صبح امروز در حاشیه بیست و دومین کنفرانس ملی سالانه کامپیوتر ایران که در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، گفت: تحولات خوبی در سطح جهانی در حوزه فناوری اطلاعات صورت گرفته که تصور زندگی بدون اپلیکیشن‌ و ICT غیر ممکن است زیرا این شبکه‌ها تأثیر زیادی در رشد و ترقی جوامع بشری داشته‌اند.

وی بیان کرد: پِلَتفُرم‌ها سبب هوشمند‌سازی شده است و باید در همین راستا از ظرفیت‌های فناوری اطلاعات استفاده بهینه را برد و با فراهم کردن زیر‌ساخت‌های لازم مقدمات رشد بیشتر این حوزه را فراهم کنیم.

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران عنوان کرد: نقش نهادهای تولید دانش و محتوا در حوزه فناوری اطلاعات بسیار مهم است بطوریکه امروزه بیش از 100 هزار app فارسی طراحی شده است که می‌تواند فضای بازار کشور را منسجم‌تر کند.

جهانگرد با بیان اینکه برای تقویت بازار باید سازمان‌‌های مختلف همکاری خوبی را داشته باشند، افزود: 13 سرور اینترنت در کشورهای آمریکا، هلند، سوئد و ژاپن است و امروز در کشور روزانه بیش از 50 میلیون تراکنش‌ انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: پیشرفت حوزه فناوری اطلاعات سبب توسعه بنگاه‌های اقتصادی کشور می‌شود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار