رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران:

تعداد خانه های خالی از سکنه در سال جاری کاهش یافت / معاملات مسکن افزایش داشت

عقبایی گفت: تعداد خانه های خالی از سکنه در تهران رو به کاهش است و شاخص های تغییر قیمت املاک متفاوت است.

تعداد خانه های خالی از سکنه در سال جاری کاهش یافت / معاملات مسکن افزایش داشتبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حسام عقبایی رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران اظهار کرد : در ابتدای سال جاری حدود ۴۵۰ هزار خانه خالی سکنه در استان تهران و حدود ۹۰۰  هزار واحد مسکونی خالی در کشور داشتیم که با توجه به سیاست های مالیاتی و سیر صعودی روند معاملات مسکن شاهد افزایش رشد معاملات بوده ایم .

وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد خانه های خالی در شهر تهران به ۲۷۰ هزار واحد و در سطح کشور به ۶۳۰ هزار واحد رسیده است.

به گفته وی انتظار می رود هر چه زودتر با روند صعودی معاملات ، این خانه ها نیز به چرخه معاملات مسکن نیز وارد شوند و بتوان تعادل را در بازار عرضه مسکن فراهم کرد.

عقبایی افزود: قیمت مسکن با توجه به اینکه در کدام نقطه از شهر واقع شده باشد، متفاوت است، به طوری که قیمت خانه در قالب تعاونی ها و مسکن مهر بهای کمتری دارد و بخشی از خانه ها و واحدهای لوکس در شمال تهران از قیمت های بالایی برخوردار است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران تصریح کرد: قیمت واحدهای مسکونی با شاخص های تعیین قیمت مسکن در بازار متفاوت است و نمی توان قیمت مسکن را با عواملی مانند قیمت لوازم ساختمانی و یا بالا رفتن نرخ ارز قیاس کرد، اصلی ترین عوامل تاثیرگذار در بازار مسکن مساله جو روانی و ورود سرمایه‌های سرگردان به کشور است.

وی افزود: در شهر تهران تقریباً روزانه ۱۵ تا۲۰  واحد صنفی مشاور املاک به دلیل رکود بازار مسکن تعطیل می‌کنند و بالعکس حدود ۱۵ تا ۲۰ واحد صنفی مشاور املاک وارد این حرفه می شوند و تقربیاً بین کسانی که تعطیل می کنند و وارد صنف می شوند، تعادل وجود دارد و بیشتر کسانی هم که پروانه خود را ابطال می‌کنند، بیشتر کسانی هستند که مستاجرند و ملک مالکیتی ندارند .

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار