سمنان;

انجام بیش از 60 هزار بازرسی از واحدهای صنفی استان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از انجام 60 هزارو 801 مورد بازرسی در یازده ماهه سال جاری از واحدهای صنفی استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، بهروز اسودی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اعلام این خبر گفت: این بازرسی ها به منظور رصد وضعیت بازار کالا و خدمات و به ویژه کالاهای اولویت دار و نظارت بر مراکز فعال تجاری و اقتصادی استان سمنان و همچنین جلوگیری از هرگونه افزایش بی رویه قیمت ها در قالب طرح های مختلف صورت گرفته است.

وی افزود :  در این بازرسی ها که توسط 195ناظر افتخاری و55 کارشناس نظارت و بازرسی سازمان صنعت ، معدن و تجارت به صورت مستمر و روزانه از واحدهای صنفی و سطح عرضه انجام شده است تعداد 3684 مورد تخلف شناسایی شد.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان اذعان داشت : این تخلفات اعم از گرانفروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت و نصب نرخنامه ، عدم ارائه فاکتور و عرضه ، فروش و نگهداری کالای قاچاق و غیره است که تعداد 3383 فقره پرونده تخلف به ارزش ریالی 24 میلیارد و 773 میلیون و 705 هزار ریال تشکیل و جهت بررسی و صدور رأی به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

وی اضافه کرد: همچنین در این مدت تعداد 1755 مورد شکایت مردمی به سامانه رسیدگی به شکایات مردمی (ستاد خبری) سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اعلام شده است .

بهروز اسودی تأکید کرد: هم استانی های عزیز مي‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوي واحدهاي صنفي، مراتب را با شماره تلفن گويا 124 سامانه ستاد خبري سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گزارش کنند.
انتهای پیام / ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.