قم؛

پیش‌بینی اسکان ۸۰۰ هزار مسافر نوروزی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم با بیان این که در استان 10 هزار تخت پذیرایی وجود دارد گفت:پیش بینی می شود ۸۰۰ هزار مسافر نوروزی در قم اسکان پیدا کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛ رضایی،مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با اشاره به واگذاری اماکن تاریخی و تفریحی به بخش خصوصی اظهار داشت: اماکنی مانند کاروانسراهای سنگی کوه نمک، دیر گچین، صدرآباد، منظریه و قلعه سنگی، آب‌انبار ورجان، طرلاب، حوض سلطان، الله قلی و غیره است.

وی بابیان اینکه هزینه مرمت این آثار 200 میلیارد ریال برآورد شده است، افزود: این اقدام در راستای ایجاد اشتغال و توجه به صنعت گردشگری در قم است و می‌توان از ظرفیت آن‌ها بهره برد.

رضایی خاطرنشان کرد: در استان قم 10 هزار تخت پذیرایی وجود دارد که برای نوروز 95 پیش‌بینی می‌شود 800 هزار نفر در استان قم اسکان پیدا کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری  با تأکید بر اینکه میزان تخت‌های اقامتی استان قم با سایر بخش‌ها درمجموع 14 هزار تخت می‌شود، خاطرنشان کرد: برای پذیرایی بهتر از زائرین در استان قم نیازمند ایجاد 20 هزار تخت پذیرایی و گردشگری هستیم تا بتوانیم خدمات مطلوب‌تری ارائه کنیم.

وی عنوان کرد: از مجموع 34 طرح معرفی‌شده 15 طرح مربوط به مراکز اقامتی و 19 طرح مربوط به مراکز پذیرایی است که بعد از گرفتن تسهیلات میزان اشتغال این طرح‌ها 3 هزار نفر خواهد بود.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار