سمنان؛

توزیع 600هزار اصله نهال در استان

بخشی از این تعداد نهال به تدریج در هفته منابع طبیعی به دستگاه‌های اجرایی متقاضی در استان سمنان واگذار شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ علی‌نقی حیدریان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اشاره به اینکه سمنان و شاهرود بیشترین سهم را از تولید و توزیع نهال در میان شهرستان‌های استان سمنان داشته‌اند گفت: نگهداشت نهال‌های توزیع و غرس شده بسیار مهم است و شهروندان باید به نگهداری این نهال‌ها به ویژه در سال نخست کاشت آن توجه ویژه داشته باشند.

علی‌نقی حیدریان با بیان اینکه بخشی از این تعداد نهال به تدریج در هفته منابع طبیعی به دستگاه‌های اجرایی متقاضی در استان سمنان واگذار شده است افزود: بیشترین سهم از توزیع نهال در هفته منابع طبیعی مربوط به توزیع آن در میان نمازگزاران نماز جمعه شهرهای استان سمنان بود.

حیدریان با اشاره به گونه‌های نهال توزیع شدن در بین مردم استان سمنان از سوی اداره کل منابع طبیعی استان سمنان اظهارداشت: منابع طبیعی امکان تولید نهال‌های مثمر را نداشته و بر این اساس 10 گونه مهم غیرمثمر مانند انواع سرو و کاج، زبان‌گنجشک، نارون و دیگر گونه‌ها در بین مردم توزیع‌شده است.

وی با تأکید بر اینکه مردم محوری اساس کار منابع طبیعی در راستای اجرای اهداف این سازمان در سطح کشور و استان سمنان قرارگرفته است اعلام کرد: یک رکن همه برنامه‌هایی که در منابع طبیعی استان سمنان اجرایی می‌شود مردم و تشکل‌های مردمی است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان تصریح کرد: طرح‌هایی مانند کمربند سبز حفاظتی در عرصه‌های ملی، ترسیب کربن و مدیریت آب‌وخاک حبله رود با نگاه مردم محوری در منابع طبیعی استان سمنان اجرا شده است.

انتهای پیام/ م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.