کرمانشاه؛

دو هزار گلدان سبزی برای نوروز

عضو هیات علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه رازی کرمانشاه از آماده سازی و عرضه دو هزار گُلدان "سبزی" آماده برای سفره هفت سین کرمانشاهیان در این دانشکده خبر داد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ عبدالحمید پاپ زن عضو هیات علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: متاسفانه علی رغم همه فلسفه و زیبایی هایی که این سنت دارد، امروزه شاهد هدررفت حجم بسیاری گندم برای انجام این سنت هستیم.

وی افزود: اینکه گندم بعنوان قوت اصلی سفره ایرانیان در این سنت هدر رود قابل قبول نیست و نیاز است راهکارهای دیگری برای کاشت سبزه در نظر گرفته شود.

وی افزود: در همین راستا بر آن شدیم تا با ارائه راهکاری ضمن حفظ این سنت زیبا، از هدررفت گندم پیشگیری کنیم و به همین جهت از سبزی های خوراکی برای این منظور استفاده کردیم.

پاپ زن تصریح کرد: ریحان، گشنیز، اسفناج، جعفری و هر نوع سبزی دیگری می‌تواند به راحتی جایگزین سبزه عید شود و علاوه بر بخشیدن طراوت و سبزی به سفره عید، می‌تواند به عنوان سبزی خوراکی مصرف شده و از هرگونه هدررفت و اتلاف در این زمینه جلوگیری کند.

این عضو هیات علمی دانشگاه رازی کرمانشاه از آماده سازی دو هزار گُلدان "سبزی" به همین منظور خبر داد و اظهار کرد: همشهریان می توانند برا تهیه این گلدان‌های سبزی به دانشکده کشاورزی مراجعه کرده و از این گلدان ها به جای سبزه عید بر سر سفره هفت سین استفاده کنند.

پاپ زن با بیان اینکه بسیاری افراد از هم اکنون سبزه عید کاشته‌اند، گفت: اگر تدبیری اندیشیده شده و مکان‌های مشخص برای تحویل این سبزه‌‌ها در نظر گرفته شود، می‌توان با جمع آوری سبزه‌های کاشته شده توسط مردم، از آنها در تهیه "ورمی کمپوست" استفاده کرد که این کار علاوه بر ارزش اقتصادی که خواهد داشت، از هدررفت سبزه‌ها نیز پیشگیری می‌کند.
 
انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.