کرمانشاه؛

آغاز طرح امداد و نجات نوروزی از 25 اسفند ماه

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه از آغاز طرح امداد و نجات نوروزی هلال احمر از 25 اسفندماه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ محمدرضا امیریان با اشاره به اجرای 20 روزه طرح امداد و نجات نوروزی جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه، گفت: این طرح از 25 اسفند ماه آغاز وتا 15 فروردین ماه ادامه خواهد یافت.
امیریان با اشاره به آمادگی کامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه برای خدمت رسانی به هموطنان افزود: 68 پایگاه ثابت، سیار و موقت در طول اجرای این طرح وظیفه ارائه خدمات امداد و نجات به هموطنان در موارد اضطراری را بر عهده خواهند داشت.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با بیان اینکه پایگاه‌های امداد و نجات نوروزی هلال احمر در مبادی ورودی و خروجی شهرها، اماکن تاریخی، مذهبی و... مستقر خواهند شد، یادآور شد: پایگاه‌های امداد و نجات استان به فاصله 15 کیلومتر از هم در نقاط مختلف استان مستقر می شوند.
وی تصریح کرد: در طول اجرای طرح امداد و نجات نوروزی در استان کرمانشاه یک فروند بالگرد با تیم امدادی به صورت 24 ساعته به همراه 92 دستگاه آمبولانس و خودرو  در راستای خدمت رسانی به هموطنان در حالت آماده باش خواهند بود.
امیریان در ادامه از تشکیل تیم واکنش سریع در استان با حضور 15 نفر از امدادگران ماهر استان در راستای انجام عملیات های پیچیده براری  اولین بار در نوروز امسال خبر داد و افزود: همچنین یک تیم امداد هوایی که آموزش‌های تخصصی دیده‌اند از یک ماه پیش در محل فرودگاه کرمانشاه مستقر شده اند که آموزش تخصصی برای امداد رسانی در عملیات‌های سخت هوایی را دیده‌اند.
امیریان افزود: در مجموع بیش از پنج هزار نفر روز درگیر اجرای طرح امداد و نجات نوروزی در استان کرمانشاه خواهند بود.
این مسئول در ادامه با اشاره به اجرای  طرح "کمپین نه به تصادفات جاده‌ای "  در نوروز گذشته افزود: در این طرح مسافران نوروزی در پایگاه‌های امداد و نجات عضو این کمپین شده و متعهد به رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی در راستای کاهش تصادفات می‌شدند.
امیریان توزیع اقلام تبلیغاتی و برشورهای معرفی جاذبه‌ها و نقشه استان  را از دیگر اقدامات پایگاه‌های امداد و نجات نوروزی عنوان کرد.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه برنامه‌ریزی برای اسکان موقت مسافران و برپایی خیمه‌های نماز را دیگر برنامه‌های جانبی طرح امداد و نجات نوروزی عنوان و ادامه داد: در جوار هریک از پایگاه‌های امداد و نجات چادرهای امدادی نیز برای مواقع اضطراری برپا خواهد شد.
 امیریان  در ادامه با بیان اینکه نوروز  گذشته 170 هزار نفر از هموطنان از خدمات جمعیت هلال احمر استفاده کردند، اذعان کرد: امسال برای خدمات رسانی به 300 هزار نفر از هموطنان برنامه‌ریزی شده است.
وی در ادامه اشاره‌ای هم به دو استراتژی جمعیت هلال احمر در قالب برنامه پنج ساله تا سال 1400 داشت و اظهار کرد: در نخستین استراتژی به منظور دسترسی آسان و مناسب مردم به خدمات امداد و نجات باید در تمامی روستاها، بخش‌ها و محلات خانه‌های هلال تشکیل شوند.
امیریان با اشاره به اینکه ایجاد خانه های هلال در استان از سه ماهه سوم امسال آغاز شده است، افزود: تاکنون 56 خانه هلال در استان ایجاد شده است.
امیریان با بیان اینکه در سال 96 باید تعداد این خانه‌های هلال به بالای هزار خانه برسد، یاداوری کرد: خانه های هلال با اولویت آموزش خیرین برای فعالیتهای داوطلبانه ایجاد خواهند شد
امیریان دومین استراتژی را طرح خادم عنوان و افزود: در این طرح که از نیمه نخست امسال آغاز شده 6500  سرپرست خانوار در طرح مراجعه خانه به خانه آموزش‌های لازم برای امداد و نجات دیده‌اند.
امیریان افزود: در سال آینده آموزش خانه به خانه سرپرستان خانوار در قالب طرح خادم برای 40 هزار خانوار اجرایی خواهد شد.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به کاهش 50 درصدی تصادفات در نوروز گذشته نسبت به سال ماقبل، آموزش‌های هلال احمر را در بروز این اتفاق خوشایند بی تاثیر ندانست و ابراز امیدواری کرد: با بیشتر کردن این آموزش‌ها شاهد کاهش تصادفات در ایام مختلف سال باشیم.
وی در ادامه اشاره‌ای هم به خدمات جمعیت هلال احمر در زمستان امسال داشت و افزود: از اول بهمن ماه تا 24 این ماه خدمات امدادی به 6803 نفر ارائه شده است.
 امیریان افزود: در سال جاری 68 هزار نفر در خدمات آموزشی هلال احمر استان کرمانشاه حضور داشته اند.
به گفته امیریان جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه بیش از ۱۵۰ هزار نفر عضو داوطلب، امدادگر و آموزش دیده دارد.
امیریان در پایان از تلاش و همکاری نمایندگان استان در جریان تثبیت سهم ٤٢ درصدی هلال احمر از حق ثبت در لايحه بودجه  سال آینده قدردانی کرد.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.