ممنوعیت نمایش نمادهای نظامی و سیاسی کُردها در آلمان

برلین استفاده از نمادهای مربوط به گروه‌های نظامی و سیاسی کُرد در آلمان را ممنوع کرد.

ممنوعیت نمایش نمادهای نظامی و سیاسی کُرد در آلمانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، برلین نمایش 33 نماد مربوط به گروه‌های سیاسی و نظامی کُرد از جمله پرچم یگان‌های مدافع خلق و عکس رهبر یکی از احزاب کُرد را ممنوع کرد. این اقدام در حالی انجام می‌شود که تنش‌های برلین و آنکارا بر سر لغو کمپین‌های تبلیغاتی مقامات ترک در آلمان بالا گرفته‌است.

روزنامه اشپیگل در این خصوص نوشت «توما دو مزیر» وزیر کشور آلمان دستور داد نمایش نمادهای مرتبط با مناقشات سیاسی کردها با ترکیه در این کشور ممنوع شود. به گزارش این روزنامه یک سند 5 صفحه‌ای که در آن نمادهای ممنوع شده و دستورالعمل‌های لازم آمده است در دوم مارس به مقامات محلی و مراکز اجرایی فدرال ارسال شد.

یکی از نمادهای ممنوع شده عکس «عبدالله اوجلان» بنیانگذار حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) است. اوجلان به جرم مخالفت با دولت ترکیه به حبس ابد محکوم شده و در حبس به سر می‌برد.

آلمانی‌هایی که حامی پ‌ک‌ک هستند به طور معمول از پرچم‌های زردی که روی آنها عکس اوجلان چاپ شده است در اعتراضات و راهپیمایی‌های خود استفاده می‌کنند.

یگان‌های مدافع خلق یک شاخه نظامی از حزب اتحاد دموکراتیک سوریه است که ترکیه آن را وابسته به حزب پ‌ک‌ک می‌داند. این یگان یکی از متحدان آمریکا برای مبارزه با گروه تروریستی داعش است.

پس از اینکه برلین برگزاری کمپین‌های تبلیغاتی مقامات ارشد ترکیه به منظور جلب حمایت از همه‌پرسی پیشنهادی رجب طیب اردوغان –رئیس‌جمهور ترکیه- در آلمان را ممنوع کرد، روابط دو کشور متشنج شد. با این حال، مقامات ارشد آلمان اعلام کردند ممنوعیت استفاده از نمادهای کُردها در تظاهرات ربطی به تنش‌های آنکارا و برلین ندارد و تلاشی در جهت کاستن از این تنش‌ها به شمار نمی‌رود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار