معرفی شهر نوروزی؛

بلاد شاپور را بیشتر بشناسیم + تصاویر

این شهر در استان کهکیلویه و بویراحمد قرار گرفته و قدمت بافت تاریخی آن به دوران ساسانی برمی‌گردد.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بلاد شاپور نام دیگر شهر دهدشت است. این شهر در استان کهکیلویه و بویراحمد قرار گرفته و قدمت بافت تاریخی آن به دوران ساسانی برمی‌گردد.

شهر دهدشت از لحاظ جغرافیایی به دو دسته عمده آغا و دشت موری تقسیم شده است. شایان ذکر است از جاذبه‌های دیدنی دهدشت می‌توان به پل بریده، روستای شیخ هابیل و حمام تاریخی کهیار اشاره کرد.

خاطرنشان می‌شود این شهر از دو قسمت بافت قدیم و بافت جدید شهری تشکیل شده که بخش قدیمی آن بر بالای تپه‌ای بر فراز قسمت جدید شهر قرار گرفته است.

ما نیز در اینجا برخی از جاذبه‌های دیدنی دهدشت را به شما معرفی می‌کنیم.
 
بماند/بلاد شاپور را بیشتر بشناسیم 

پل بریده
 
پل بریده نام بنایی است که در دوران‌های تاریخی پس از اسلام ساخته شده و در تاریخ 24فروردین1382به ثبت ملی رسیده است. این بنای تاریخی در روستای بی بی زلیخایی شهرستان کهکیلویه و بویراحمد قرار گرفته است.
 
بماند/بلاد شاپور را بیشتر بشناسیم 
 
روستای شیخ هابیل
 
روستایی در توابع بخش سرفاریاب چرام و در فاصله 40 کیلومتری شمال شرق دهدشت قرار گرفته که امروزه با نام روستای شیخ هابیل شناخته می‌شود.
 
بماند/بلاد شاپور را بیشتر بشناسیم 
 
حمام تاریخی کهیار
 
حمام تاریخی کهیار در غرب بافت تاریخی دهدشت واقع شده و چندی پیش مرمت شده است. این حمام تاریخی در مالکیت سازمان میراث فرهنگی است و به ثبت ملی رسیده است.
 
 
 
 
انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.