شیراز؛

همه برنامه های نوروزی فرهنگ و ارشاد رایگان است

معاون هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: همه برنامه های فرهنگ و ارشاد در نوروز 96 رایگان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ رنجبر معاون هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با بیان اینکه همه برنامه های نوروزی فرهنگ و ارشاد فارس از ساعت ١٩ آغاز می شود بیان کرد: در حوزه برنامه های تئاتری، آئین های نوروزخوانی توسط ١٠ گروه سیاه باز و نوروزخوان متشکل از اهالی و گروه های با تجربه استان از شهرهای مرودشت، فسا و شیراز در نوروز٩٦ به هنرنمایی می پردازند.


وی با اشاره به اینکه نوروزخوانی های یادشده در ١٠ میدان و محل تجمع گردشگران نوروزی از جمله تخت جمشید، آرامگاه کوروش، حافظیه و سعدیه، ارگ کریم خان زند و ورودی های شهر و خیابان های پرتردد برگزار می شود افزود: برنامه های نوروزخوانی از اول فروردین آغاز می شود و هر شب در ساعت ١٩ در این اماکن به گردشگران و مسافران نوروزی ارائه خواهد شد.

معاون هنری فرهنگ و ارشاد فارس از اجرای یک گروه سیاه بازی با اثری تلفیقی با تئاتر مدرن از ابتدای سال در تماشاخانه استاد سپاسدار خبر داد و یادآور شد: همه برنامه های نوروزی فرهنگ و ارشاد فارس در نوروز٩٦ رایگان است.

رنجبر به ویژه برنامه های نگارخانه های شیراز در نوروز ٩٦ اشاره و اظهار کرد: نمایشگاه های هفت سین، نوروزخوانی، آئینی و سنتی از ١ فروردین در نگارخانه وصال با موضوع «نقاشان شهر» حاوی آثار برجسته نقاشان شیرازی آغاز می شود.

وی بیان کرد: نگارخانه های شیراز تا ٢٠ فروردین میزبان برنامه های نوروزی است.

رنجبر تصریح کرد: در حوزه فعالیت های سینمایی نوروز ٩٦ به مدت ١٥ روز فیلم های منتخب و مطرح ایران و جهان از ١ تا ١١ فروردین اکران می شود.

وی همچنین از پخش انیمیشن های مطرح ایران و جهان از ١ تا ١١ فروردین خبر داد.

وی برگزاری تورهای نوروزی عکاسی را از دیگر ویژه برنامه های فروردین٩٦ عنوان کرد و افزود: این تورها به شکل تک نفره و گروهی توسط انجمن ها، شهرداری شیراز و اداره های شهرستان سازماندهی شده اند.

معاون سینمایی ارشاد فارس با توجه به در پیش بودن همایش ملی «ریحانه النبی» در شهرستان مُهر گفت: در طول این همایش هر شب ٢ گروه از شیراز و شهرستان ها از ساعت ١٩ تا ٢٢ به اجرای برنامه های هنری می پردازند.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار