شاهرود؛

امامزاده های شاهرود آماده میزبانی از مسافران نوروزی

در شاهرود پنج امامزاده و دو زائرسرا برای اسکان مسافران نوروزی محیا شده است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ سید مصطفی مجیدی رئیس اداره اوقاف شهرستان شاهرود گفت : طرح آرامش بهاری از سوی اداره اوقاف و امور خیریه در نوروز ۹۶ اجرایی خواهد شد.

سید مصطفی مجیدی افزود : در این طرح فعالیت های فرهنگی مذهبی، اسکان و پذیرایی مسافران در بقاع،  زائرسراهای بین راهی و مساجدی که امکان اسکان گروهی داشته باشند، با هدف خدمت به مسافران اجرا می شود که در این بین، هفت مکان از سوی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شاهرود شامل زائرسرای دهملا، زائرسرای امام خمینی(ره)، امامزاده محمد دیزج، امامزاده محمد بسطام، امامزاده ابراهیم مجن، امامزاده ابراهیم قهج، امامزاده محمد سراوین قطری برای اسکان مسافران زائران علی بن موسی الرضا(ع) منظور شده است.

وی تصریح کرد : طی ایام نوروز گذشته در زائرسراها و امامزاده های سطح شاهرود ۳۵هزار نفر اسکان داده شدند و پیش بینی می شود که درسال جدید با فراهم کردن زیرساخت های لازم بتوانیم پذیرای تعداد بیشتری از مسافران علی بن موسی الرضا(ع) باشیم همچنین باید گفت زائران رضوی در نوروز به صورت رایگان یا با پرداخت هزینه قیمت اندک اسکان داده می شوند.

رئیس اداره اوقاف شاهرود با تشریح برنامه های نوروزی این نهاد، اظهار داشت: ویژه برنامه تحویل سال در امامزاده محمد دیزج، مسجد تاریخی امام حسن عسگری(ع)، امامزاده ابراهیم مجن، امامزاده محمد بسطام، امامزاده سید ابوالقاسم بسطام و امامزاده محمد قطری، فرومد و امامزاده محمد قهیج با مراسم دعا خوانی، سخنرانی و پخش پیام زنده مقام معظم رهبری و پذیرایی درایستگاه های صلواتی در سطح شهرستان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد:در طرح آرامش بهاری نیز ایستگاه های صلواتی به نام بقاع متبرکه و مساجد با ارائه چای، شربت و آبجوش پذیرایی مسافران و زائران امام رضا(ع) خواهد بود بر اساس این طرح، همزمان با شب چهارشنبه آخر سال نیز ویژه برنامه دعای توسل، جمعه آخر سال دعای ندبه، شب لیله الرغایب و شب شهادت امام هادی(ع) در بقاع متبرکه برگزار می شود.

مجیدی افزود: در بحث فرهنگی مذهبی نیز، خیمه های معرفت در نوروز برپا خواهند شد که در هر یک از این خیمه ها، روحانی اعزامی از قم به سئوالات شرعی و شبهات اعتقادی و سیاسی مردم و زائران پاسخ می دهند .

انتهای پیام / ذ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۰ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
باسلام شماره حساب امامزاده نورالله