کارآفرینی و گسترش پژوهش اولویت اصلی دانشگاه علم و صنعت

رئیس دانشگاه علم و صنعت گفت: گسترش کارهای پژوهشی و کارآفرین شدن دانشگاه از اولویت‌های اصلی این مرکز آموزشی است.

محمد علی برخورداری رئیس دانشگاه علم و صنعت در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در این دانشگاه اظهار داشت: شرکت‌های دانش بنیان بسیاری در دانشگاه علم و صنعت مشغول به فعالیت هستند و تولیدات فناور خوبی تا به امروز تولید کرده اند.

وی بیان کرد: راه اندازی شرکت‌های دانش بنیان به نوعی تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور تلقی می‌شود، زیرا این شرکت‌ها با تبدیل دانش به فناوری و علم به ثروت کشور را بی نیاز به کشورهای خارجی می‌کنند.

برخورداری عنوان کرد: دانشگاه علم و صنعت صرفه جویی مصرف انرژی و بهینه سازی آن را عملیاتی کرده و اجرای آن را به وسیله دستگاه‌های مختلف امری لازم و ضروری برای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی می‌داند.

وی تاکید کرد: مقوله پژوهش در دانشگاه‌ها باید به طور جدی دنبال شود، زیرا پیشرفت کشور در گرو انجام تحقیقات و کارهای پژوهشی است.

رئیس دانشگاه علم و صنعت افزود: ما در دانشگاه علم و صنعت به اهداف خود تاحدی رسیدیم اما برخی از برنامه ها به دلیل شرایط مختلف به طور کامل اجرایی نشده است.

وی گفت: توسعه کشور و ارتقای بیشتر بار علمی در دانشگاه‌ها از طریق برنامه ریزی مدون و منظم صورت می‌گیرد و تمام هم و غم ما در دانشگاه علم و صنعت بحث کار افرینی و تجاری سازی محصولات است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار