در دوره آموزشی خواهران مداح مطرح شد؛

مداحی؛ منبرهای خود را با موعظه اخلاقی شروع کنید

منبرهای خود را با موعظه اخلاقی شروع کنید و اثر احساسی شعر را در مخاطب نباید دست کم گرفت.

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد اسماعیل مداحی، پیش از ظهر امروز در دوره آموزشی خواهران مداح سازمان بسیج مداحان کشور که در مجتمع فرهنگی تربیتی ولایت قم برگزار شد، گفت: مداحان باید به شکل مستمر با اساتید شعر و مداحی در ارتباط باشند و از مهارت ها و تجربیات آن ها استفاده کنند.

مسؤول ستاد مرکزی هیأت رزمندگان اسلام اظهار داشت: در انتخاب شعر باید وسواس به خرج دهید و سعی شود که این اشعار را با اساتید شعر مورد بررسی قرار دهید؛ همچنین در روضه ها نیز از مقاتل و کتاب های تاریخی برجسته و مستند بهره گیری شود.

وی ادامه داد: منبرهای خود را با موعظه اخلاقی شروع کنید؛ رهبر معظم انقلاب فرمودند که ممکن است یک مداحی اخلاقی و خوب اثرش از ده منبر سخنرانی بالاتر باشد؛ اثر احساسی شعر در مخاطب را نباید دست کم بگیرید.

مداحی افزود: مداح اهل بیت(ع) اگر ابتدا در خود، سوز و گداز نداشته باشد، نمی تواند دیگران را بهره مند و در آن ها احساس سوز ایجاد کند.

وی با تأکید بر این که مداح باید متخلق به اخلاق باشد، گفت: یک مداح باید متواضع و با اخلاق باشد و با تمامی اطرافیان و مخاطبان برخورد شایسته داشته باشد.

مسؤول ستاد مرکزی هیأت رزمندگان اسلام ادامه داد: مداح اهل بیت(ع) باید اخلاق و رفتاری اهل بیتی داشته باشد و در مقابل دشمنان و مخالفان هم در عین نرم خویی، صلابت و عظمت اسلام را نمایان کند.

وی با بیان این که یک مداح در مواضع مختلف باید موضع گیری های صحیح داشته باشد، تصریح کرد: مادحین باید ثابت کنند که هیأت ها سکولار نیستند و در مواقع مختلف به روشنگری بپردازند.

مداحی خاطرنشان کرد: مداحان انقلابی باید با مسائل روز ایران و جهان آشنا باشند و بدانند که دلیل جنگ های امروز در منطقه غرب آسیا چیست؛ اهل بیت(ع) در مقابل ظلم و بی عدالتی سکوت نمی کردند و این که مداح به مسائل روز بی تفاوت باشد، تفکر غلطی است.

وی روحیه انقلابی را از دیگر ویژگی های یک مداح با بصیرت دانست و ادامه داد: توجه ویژه به شهدای اسلام و انقلاب و شهدای مدافع حرم از مهم ترین ویژگی های مداح انقلابی است.

مسؤول ستاد مرکزی هیأت رزمندگان اسلام در پایان گفت: مداح نسبت به قرآن کریم، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و سایر کتب اسلامی باید آشنایی داشته باشد؛ زشت است که یک مداح نتواند قرآن کریم را به شکل صحیح تلاوت کند.
 
 گفتنی است؛ این دوره با حضور 300 نفر از مداحان خواهر سراسر کشور17 تا 19 اسفند در اردوگاه ولایت قم واقع در میدان 72 تن  برگزار می‌شود.

همچنین حجت الاسلام علیرضا پناهیان، حجت الاسلام سید حسین مومنی، حجت الاسلام شیخ محمود ریاضت، حجت الاسلام حسینی قزوینی مدیر شبکه جهانی ولایت، دکتر حمیدرضا مقدم فر، مصطفی خورسندی مدیر خانه مداحان و کانون مداحان کشور و دیگر اساتید از سخنرانان این برنامه هستند.
 
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار