حجت الاسلام مومنی در دوره آموزشی خواهران مداح مطرح کرد؛

مداح و سخنران باید مردم را به اصل انقلاب و نظام اسلامی سوق دهد

دوره آموزشی خواهران مداح، عصر امروز با حضور حجت الاسلام سید حسین مؤمنی به موضوع «بایدها و نبایدهای ستایشگری» پرداخت.

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عصر امروز در دوره آموزشی خواهران مداح، حجت‌الاسلام سید حسین مؤمنی درباره موضوع «بایدها و نبایدهای ستایشگری» به سخنرانی پرداخت.

مبلغ حوزه علمیه در ابتدای این نشست گفت: هر مداحی ابتدا باید هدف خود را از این که پا در این عرصه گذاشته است، مشخص کند؛ هر کسی برای سلوک‌الی‌الله راهی را انتخاب کرده و ان شاءالله شما هم ذاکری اهل بیت (ع) را برای این مسیر انتخاب کرده‌اید.

وی درخصوص خودسازی بیان کرد: نه تنها در این مسیر که در هر راهی، فردی موفق است که ابتدا خودش را بسازد؛ تا یک مداح نتواند به امر اهل بیت(ع) عمل کند، نمی‌تواند بر دیگران هم اثرگذاری داشته باشد.

حجت الاسلام مؤمنی افزود: بنده شخصا به خدمت حضرات آیات مظاهری، شوشتری، مستجاب الدعوه و علمای دیگر رسیده ام و همه آن ها تأکید داشتند که وظیفه مداح و سخنران این است که برای رهبر معظم انقلاب دعا کند.

استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند که کربلا مرکب از سه عنصر عقلانیت، حماسه و عزت و عاطفه و عشق است؛ کربلا فقط نسخه اشک نیست، نسخه آزادی و رفتن به سمت عبودیت و بندگی است.

وی به مداحان توصیه کرد: متن محور باشید و از تحلیل پرهیز کنید؛ همه سخنان خود را با روایات اثبات و استناد کنید؛ نکته حائز اهمیت این است که حتما باید تحت نظر استاد عمل کنید.

کارشناس دینی رسانه ملی ادامه داد: اخلاص و دوری از ریا و خودنمایی باعث می‌شود که مداح تأثیرگذار باشد؛ راست گویی و پرهیز از انحراف در روایات و احادیث، عدم ترویج باطل، دوری از ظالمان و دوری از روضه هایی که ذلت دارد از نکاتی است که مادحین باید به آن ها توجه ویژه داشته باشند.

حجت الاسلام مؤمنی در پایان خاطرنشان کرد: ذاکر و مداح امام حسین(ع) فقط رهبر معظم انقلاب را می‌بیند؛ ما فقط یک خط داریم و آن هم خط ولایت فقیه است و مداح و سخنران باید از جناحی کردن مطالب خود پرهیز کرده و مردم را به اصل انقلاب و نظام اسلامی سوق دهد؛ این اصل به ویژه در انتخابات پیش رو اهمیت مضاعف دارد.

گفتنی است؛ این دوره با حضور ۳۰۰ نفر از مداحان خواهر سراسر کشور ۱۷ تا ۱۹ اسفند در اردوگاه ولایت قم واقع در میدان ۷۲ تن برگزار می‌شود.

همچنین حجت الاسلام علیرضا پناهیان، حجت الاسلام سید حسین مومنی، حجت الاسلام شیخ محمود ریاضت، حجت الاسلام حسینی قزوینی مدیر شبکه جهانی ولایت، دکتر حمیدرضا مقدم فر، مصطفی خرسندی مدیر خانه مداحان و کانون مداحان کشور و دیگر اساتید از سخنرانان این برنامه هستند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار