قم؛

شناخت غدیریعنی،شناخت هویت واقعی اسلام

مرجع تقلید شیعیان با صدور پیامی گفت: طلاب و فضلا برای رساندن پیام غدیر به جهانیان وظیفه سنگینی دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛متن پیام آیت‌الله صافی گلپایگانی به کارگاه غدیر شناسی به شرح زیر است:
 
نخستین نشست مرکز تخصصی غدیرپژوهی در حوزه علمیه قم را به عزیزان شرکت‌کننده در این جلسه نورانی و به مسئولان و برگزارکنندگان محترم آن تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و از خداوند متعال مسألت دارم که همگان را به مقاصد بلندی که برای تشکیل این نشست در نظر دارند موفق و مؤید بدارد.

یکی از وظایف بزرگ حوزه‌های علمیه به خصوص در عصر حاضر، تبلیغ ولایت و رساندن پیام آسمانی والهی غدیر می‌باشد. پیام غدیر، پیام ولایت و اعلان نظام جاودانی و جانی اسلام و بیان بقا و استمرار نظام عصر رسالت است و پیام وجود حکومت جهانی و واحد اسلامی است که پیروی از آن برای همه انسان‌ها، لازم و واجب است.

شناخت غدیر،یعنی شناخت هویت واقعی ادیان، شناخت راه صلاح و نجات انسان‌ها، شناخت راه نور سعادت و هدایت بشریت، شناخت راه مبارزه با دشمنان علم، دانش، ستمکاران و ظالمان به سعادت واقعی انسان‌ها.

غدیر یعنی انتخاب یک مصلح، یک هادی و یک راهبر بر تمام جهانیان و بالاخره غدیر یعنی شناخت خلیفه‌الله، بقیه‌الله و ولی‌الله در تمام دوران‌ها و عصرها.

و امروز طلاب و فضلای ما برای رساندن پیام غدیر به جهانیان مسئولیت بسیار زیادی دارند که با آموزه‌های بزرگ علمی بتوانند به ندای غدیر پیامبر اکرم(ص) پاسخ مثبت دهند که در روز غدیر فرمود: فلیبلغ الحاضر الغائب و الوالد الولد الی یوم القیامه تا برپایی قیامت کبری، وظیفه اصلی مؤمنان و به خصوص علما و دانشمندان دین، تبلیغ رسالت بزرگ انبیاء و پیامبران الهی می‌باشد که آن‌هم ابلاغ ولایت و امامت حضرت امیرالمؤمنین علی بن ابی‌طالب علیه افضل صلوات المصلین و ائمه معصومین(ع) است.

امیدوارم که برنامه‌ها و فعالیت‌های شما عزیزان حوزه، موردعنایت خاصه حضرت بقیه‌الله الاعظم ارواح العالمین له الفدا قرار گیرد و همه مشمول دعای آن حضرت باشیم.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار