کرمانشاه؛

تفاهم نامه همکاری جهاددانشگاهی و شورای اسلامی استان

تفاهم نامه همکاری سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه و شورای اسلامی استان به امضاء رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛در مراسم انعقاد این تفاهم‌نامه که به امضای بهرام بادکو رییس سازمان جهاددانشگاهی استان و سیدمحمد طالقانی رییس شورای اسلامی اسلامی استان رسید، طرفین بر گسترش روابط آموزشی و پژوهشی تاکید کردند.

طالقانی در این مراسم با اشاره به اهمیت مقوله آموزش، گفت: متاسفانه خلا آموزش موجب شده که امروزه ما در بحث شوراها با چالش‌های جدی مواجه شویم.

وی افزود: در حال حاضر بسیاری از اعضای شوراها و بویژه اعضای شوراهای روستایی با قوانین آنطور که باید آشنایی ندارند و این امر موجب شده در برخورد با دستگاه‌های اجرایی و انجام کارهای مشترک به مشکل برخورد کنند.

طالقانی گفت: هم اکنون عمده چالش ما در بحث شوراهای روستایی مبحث آموزش است و این تفاهم‌نامه را به فال نیک می‌گیریم تا با ارتقا آموزش و سطح آگاهی اعضای شوراها بتوان بخش عمده‌ای از مشکلات و چالش‌ها را مرتفع کرد.

وی با بیان اینکه شوراها بازوی دستگاه‌های اجرایی هستند نه نقطه مقابل آنها، گفت: متاسفانه  عدم آشنایی اعضای شورا از یک طرف و عدم آشنایی مسئولان دستگاه‌های اجرایی با قوانین از طرف دیگر موجب شده تا در اقدامات صورت گرفته چالش‌هایی را میان این دو بخش شاهد باشیم.

وی افزود: قطعا آموزش در زمینه شرح قوانین و وظایف باید دوسویه باشد و این آموزش‌ها هم به اعضای شوراها و هم به مسئولین دستگاه‌های اجرایی داده شود.

رییس شورای اسلامی استان کرمانشاه، تاکید کرد: پیشنهاد ما این است که آموزش‌های ارائه شده از سوی جهاد دانشگاهی هم قبل از انتخابات و هم بعد از انتخابات شوراهای شهر و روستا باشد، بگونه‌ای که کاندیداهای شورا قبل از انتخاب این آموزش‌ها را دیده و با وظایف شورا آشنا شوند و بعد از انتخابات نیز مجددا این آموزش‌ها برای اعضای شوراها صورت گیرد.

طالقانی تاکید کرد: قطعا تشکیلات منسجمی مانند جهاد دانشگاهی می‌تواند در این مسیر تا حد زیادی به ما کمک کند.

وی با بیان اینکه بخشی از اعتبارات شوراها از شهرداری‌ها و بخشی از سوی دولت تامین می‌شود، گفت: در حال حاضر شهرداری‌های کرمانشاه به لحاظ مالی وضع خوبی ندارند، زیرا عمده منبع درآمد آنها که ساخت و ساز می‌باشد  با رکود مواجه است.

طالقانی تصریح کرد: عمده منابع اعتباری شوراها هم اکنون اعتبارات دولتی است که آن هم در حال حاضر قطره چکانی پرداخت می‌شود و تنها یک مُسکن و مرهمی به شمار می‌رود.

رییس شورای اسلامی استان کرمانشاه افزود: قطعا آموزش به ویژه پیش از انتخابات کمک خواهد کرد که کاندیداهای شورا به واقعیت وضع موجود آشنا شوند و بدانند با عضویت در شورا با چه چالش‌ها و مشکلاتی ممکن است مواجه می شوند.

طالقانی با قدرانی از رسانه‌ها نیز گفت: یکی از ابزارهای آموزشی مهم رسانه‌ها هستند که کمک قابل توجهی در شناخت شوراها به مردم داشته‌اند.

وی در پایان تاکید کرد: امیدواریم با همکاری و همراهی جهاد دانشگاهی استان بتوانیم آموزش موثری برای اعضای شوراها داشته و این آموزش‌ها بتواند بخش عمده ای از چالش‌ها و مشکلات فعلی شوراها را مرتفع کند.

در ادامه این نشست بهرام بادکو رییس سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه نیز با تاکید بر لزوم آموزش در راستای ارتقا عملکرد نهادها و دستگاه‌های مختلف، گفت: جهاد دانشگاهی همواره بر این امر تاکید داشته و بخش عمده‌ای از برنامه‌های خود را به امر آموزش اختصاص داده است.

بادکو با بیان اینکه تنها 20 درصد اعتبارات جهاد دانشگاهی از منابع دولتی است، گفت: 80 درصد مابقی اعتبارات از محل درآمدهای جهاددانشگاهی در بخش‌های مختلف آموزشی و پژوهشی است.

سیدغلامرضا حسینی معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی کرمانشاه نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه راه اندازی "پژوهشکده توسعه کالبدی" به تصویب رسید، گفت: این پژوهشکده با اعتبارات خوبی که دارد می‌تواند ارائه دهنده خدمات مناسبی در استان و کشور به ویژه در زمینه فعالیت‌های شوراها باشد.

وی افزود: در حال حاضر تجهیزات پژوهشکده و اعضای هیات علمی آن تکمیل شده‌اند و منتظریم شهرداری برای بستن قرارداد همکاری کند.

وی همچنین به مرکز "درمان ناباروری جهاد دانشگاهی" کرمانشاه اشاره کرد و افزود: این مرکز با پژوهشگاه "رویان" که یکی از قطب‌ها مطرح کشور در زمینه درمان ناباروری است، در ارتباط است.

حسینی افزود:کرمانشاه با داشتن این مرکز می‌تواند بیش از پیش به عنوان قطب درمانی غرب کشور در زمینه توریسم درمانی فعالیت کند و از شوراها تقاضا داریم در این زمینه اطلاع رسانی مطلوب را در سطح شهرها و روستاها انجام دهند.
 
انتهای پیام/ح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.