کرمانشاه؛

دانشجو باید کارآفرین تربیت شود نه کارجو

سرپرست سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاددانشگاهی گفت: هر 10 دقیقه یک فارغ التحصیل دانشگاهی به جامعه اضافه می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ محمدصادق بیجندی به لزوم تغییر و اصلاح سیستم آموزشی کشور تاکید کرد و افزود: نوع نگاه ما در سیستم آموزشی کشور به ویژه در مدارس باید پژوهش محور باشد.

وی افزود: در دانشگاه‌های ما نیز دانشجو باید کارآفرین تربیت شود و نه کارجو، اما متاسفانه شاهدیم که دانشگاه‌های ما بیشتر تربیت کننده کارجو هستند، تا کارآفرین.

وی افزود: دانشگاه‌های ما نگاه تئوریک دارند و سرفصل های دانشگاهی ما همگی تئوری است و آموزش محوری و پژوهش محوری در آنها دیده نمی‌شود.

بیجندی با اشاره به وجود سه نسل دانشگاه آموزش محور، پژوهش محور و کارآفرین، گفت: دانشگاه کارآفرین همان دانشگاه نسل سوم است که آموزش و پژوهش در آن با نگاه ایجاد اشتغال است، اما در دانشگاه‌های ما که هنوز به این مرحله نرسیده اند دانش آموخته‌های ما تازه وقتی از دانشگاه فارغ التحصیل می‌شوند متوجه می‌شوند که بازار کار چیزی می خواهد که دانشگاه به آنها نداده است.

وی افزود: از طرفی خود دانشجویان هم نمی‌خواهند قبول کنند که برای آینده خود و داشتن شغل باید دوره‌های آموزشی و کار فنی را نیز در دوران دانشگاه خود فرا گیرند.

بیجندی تصریح کرد: دراین میان جهاد دانشگاهی نقش حلقه مفقوده را دارد و پل ارتباطی میان دانشگاه و صنعت و از طرفی دانشگاه و مردم شده تا بتواند کشور را به سمت پژوهش محوری و کارآفرینی سوق دهد.
وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی از دولت بودجه‌ای برای ایجاد اشتغال نمی‌گیرد، گفت: ما تنها نقش تسهیل کننده داریم و به فارغ التحصیلان خط مشی و مشاوره و آموزش می‌دهیم که توانمندی این را داشته باشند که برای خود شغل ایجاد کنند.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.