معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری گفت:

دولت گندم را 8 هزار و 500 تومان گرانتر می خرد/ نرخ رشد اقتصادی به مثبت 7 درصد رسیده است

رضوی گفت: در سال 1391 دولت گندم را از کشاورز هر کیلوگرم چهار هزار و 200 ریال می خرید که این رقم در سال 1395 به 12هزار و 700 ریال افزایش یافته است یعنی دولت هر کیلوگرم گندم را از کشاورز هشت هزار و 500 ریال گرانتر می خرد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدابوالفضل رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری در نشست هم اندیشی مسئولان کاشمر اظهار کرد: بی توجهی و غفلت از توسعه پایدار روستایی، باعث شده کشور در زمینه رشد اقتصادی به نرخ مناسبی نرسد.

وی با اشاره به سیاست های دولت و توجه ویژه ای که به نقاط روستایی و محروم، اظهار کرد: دولت یازدهم برای جلوگیری از رشد حاشیه نشینی، آباد کردن روستاها را در دستور کار خود قرار داده است.

رضوی به توفیقات دولت در کنترل تورم پرداخت و گفت: دولت در شرایطی که نرخ تورم 40 درصد بود روی کار آمد و امروز این نرخ را تک رقمی و نرخ رشد اقتصادی را به مثبت هفت درصد رسانده که بی انصافی است باز بگوییم دولت چه کرده است؟

این مقام مسئول به دستاوردهای برجام برای کشور اشاره کرد و گفت: جدا کردن متحدان علیه ایران از یکدیگر را بزرگترین دستاورد آن خواند است و دولت با اقدامات خود به مردم امید و نشاط داده است.

وی با بیان اینکه در سال 1391 دولت گندم را از کشاورز هر کیلوگرم چهار هزار و 200 ریال می خرید که این رقم در سال 1395 به 12هزار و 700 ریال افزایش یافته است یعنی دولت هر کیلوگرم گندم را از کشاورز هشت هزار و 500 ریال گرانتر می خرد.

رضوی با اعلام اینکه در سال 1392 برای تامین نیاز غذایی مردم 6 میلیون تن گندم وارد کشور شده، افزود: امسال 11 میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شده و از واردات بی نیاز شدیم و تمامی سیلوها پر از گندم است که این اقدامات در راستای توجه به فرمان رهبری و تحقق اقتصاد مقاومتی صورت گرفته است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری با اشاره به 2 اتفاق مهم که برای روستاییان در سالهای اخیر افتاده، گفت: دولت یک لایحه 150 میلیارد ریالی خاص روستاییان و عشایر ارائه داد و پارسال 500 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای تامین آب آشامیدنی نواحی روستایی با ضمانت خود دولت به میدان آورد.

رضوی افزود: امسال نیز دولت 300 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای تکمیل سایر روستاها در بودجه گنجانده و در سال 96 نیز حدود 10 هزار میلیارد ریال برای رفع مشکل آب شرب روستاییان اختصاص می یابد.

وی با اشاره به وضعیت آبرسانی و گازرسانی به نقاط روستایی عنوان کرد: از ابتدای انقلاب تا سال 92 تنها 14 هزار و 262 روستا در کشور گازرسانی شده بود که این رقم در چند سال اخیر به 24 هزار روستا رسیده و در سال آینده گازرسانی به روستاهای بالای 20 خانوار نیز انجام می شود.

شهرستان 195 هزار نفری کاشمر در فاصله 228 کیلومتری مشهد قرار دارد.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار